Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Flygbolag: SAS (op av Braathens Regional)
Rutt: VNO-ARN
Ursprungskabin: SAS Go
Uppgraderad kabin: SAS Plus
Antal passagerare: 1
När: 2015-02-19
Status hos något flygbolags bonusprogram: EBG
Bokningsklass på biljetten: V

Uppgraderad vid gate få jag checkat in dagen innan via appen. Flera op-ups pga full flight. Säte 1D på Saab 2000 ger lite mer utrymme eftersom det går att sträcka ut benen i gången. Det lilla brickbordet som sitter inte i armstödet utan är "externt" och monteras i bägge armstöden - väldigt rangligt och bör inte överlastas med dryck!

Plötligt händer det... Uppgradering på flyget från LHR till JFK förra lördagen till World Traveler Plus. Tack för det British Airways!

Last edited:
Bokad i World Traveller Plus från SIN till SYD. Noterade att planet var väldigt bokat men tänkte inte mer på det. När jag skulle boarda fick paret framför nya platser i WTP så när jag också fick ny plats var jag först oroad för min fönsterplats men sen såg jag att det var till Club World.

På vägen tillbaka blev jag också uppgraderad från World Traveller Plus till Club World. Då fick jag tillgång till loungen och kunde se att Qantas har en bra sådan. Enda negativa var en kvinna som pratade rätt högt med sin man om diverse saker, bland annat vilka partners American Airlines hade. Hon bokstaverade bland annat q-a-t-a-r och frågade sin man om han visste vad det var för några. Det visste han och då var motfrågan var Qatar låg. Sen frågade hon om Royal Jordan(sic!) och även då visste hennes man det till fruns förvåning. Sen började boardingen av planet till Dallas så de drog...Såg inga personer med kläder som skulle blivit nekade inträde(tror jag).

Är British Airways Bronze(OneWorld Ruby)

Flygbolag: Lufthansa
Rutt: BCN-FRA
Ursprungskabin: Economy
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 1
När: 8/3-2015
Status hos något flygbolags bonusprogram: A3*G
Bokningsklass på biljetten: W

Uppgraderad vid gate. Det låg tre nya boardingkort vid gaten, varav ett var mitt. Antar att en söndag eftermiddag från Barcelona inte är den mest guldkortstäta flygningen. Economy såg fullt ut. Tack Lufthansa!

Toppen