Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Jag blev tillsammans med fru och barn uppgraderade från Go till Plus ARN-EWR trots att vi checkat in 36 timmar innan. Fick den nya seatingen när vi tog ut bagagetaggar och boardingkort på flygplatsen. Så det kan hända även efter incheckning

Har också blivit uppgraderad med frun till Plus från Go på Sas ARN-EWR 2ggr och då hade jag checkat in ungefär så tidigt som gick.

Flygbolag: Qatar Airways
Rutt: CPH-DOH
Ursprungskabin: Economy
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 1
När: 29 Dec 14
Status hos något flygbolags bonusprogram: QR Privilege Club Gold

Havde søgt om opgradering med point men blev afvist for 3 dage siden. Nu sagde de at flyet er fuldt, og det har åbenbart hjulpet. Bliver for mig 1ste gang i Business på 787...Håber det er bedre end economy hvor sædet har markedets mindste afstand til næste sæde.

Flygbolag: Qatar Airways
Rutt: CPH-DOH
När: 29 Dec 14
Status hos något flygbolags bonusprogram: QR Privilege Club Gold

Havde søgt om opgradering med point men blev afvist for 3 dage siden. Nu sagde de at flyet er fuldt, og det har åbenbart hjulpet. Bliver for mig 1ste gang i Business på 787...Håber det er bedre end economy hvor sædet har markedets mindste afstand til næste sæde.
Fedt! Synes deres business virker utroligt lækker :)

Flygbolag: Lufthansa
Rutt: ARN-MUC
När: 27 Dec 14
Status hos något flygbolags bonusprogram: EBG

Bokad på sas.se, så codeshare. Flyget till Frankfurt kort innan blev inställd, så jag gissar flera blev ombokade till München flyget. Jag satt med BN1 och gissar det kan ha spelat in.

Ser med spänning fram emot morgondagens SK945 från ARN till ORD för att få se var jag får sitta.
Biljetten är bokad i Go, och jag hade valt plats 22B vid bokningstillfället (är EBD).
I morse fick jag mail från SAS med erbjudande om att betala för en uppgradering (1899 för Plus eller 3499 för Business). Jag hade redan valt att inte försöka med OT på denna bokning, och då dessa uppgraderingar inte ger fler poäng heller så var jag inte intresserad.

Checkade sedan in online, och då såg jag att jag fått en ny plats, och när jag klickade på att ändra plats så kunde jag bara välja platser i Pluskabinen. Detta borde ju rimligtvis betyda att jag fått en OpUp till Plus. När jag slutfört incheckningen så finns det dock ingen seatassignment alls på mitt boardingkort, så jag hoppas verkligen att jag verkligen fått en OpUp till (minst) Plus, och inte bara tappat min förbokade plats (som jag vet att det inte är någon garanti att man ska få) och hamnar på ett mittensäte på sista raden i Go eller nåt annat sånt kul. :)

Det låter helt klart misstänkt @Thornado. De lär ju knappast köra IDB på EBD.

Jag hade en "plötsligt händer det" idag - dock inte i form av uppgradering, men i bagage som kom fram trots TRE ombokningar...

US2171->US1880 (bokad)
US2171->US1872 (ser att 2171 lär bli för sen, så fixar ombokning via Special Services som är noggranna med att tagga om väskan)
Nu är plötsligt min 2171 inställd... jaha!
Men det finns en 2169 som är jättesen - travar bort till gate - där sänder de mig till Special Services, som sedan försöker boka om mig till US2169->US1880, men det går inte eftersom boarding hunnit börja på 2169 medan jag väntat!
Blir en tur till gate igen där de säger "bara gå på och sätt dig, ge oss dina BP" (de fixar ombokningen medan vi stänger dörrarna och jag är sist ombord flighten utan att äga ett BP - detta är en nyhet för mig...
Antar att de nu fixat US2169->US1880 (eller lämnat mig på 1872). Jag sitter nämligen med två BP för nästa leg.

Landar och går till gate för att reda ut vilken flight jag faktiskt ska vara på (bägge är sena och visar samma avgångstid)... Kommer till 1872 och en mycket hjälpsam agent säger att det går bra att åka med den. Vi boardar och avgår sedan 30 min FÖRE den försenade avgångstiden (fråga mig inte vad som hände med de som t.ex. gått till lounge eller för att äta...).

Döm av min förvåning när jag landar på slutdestinationen och mitt bagage på något sätt har lyckats ta sig fram - trots att jag boardat en flight utan BP 10 s innan dörrarna stängs, och sedan först vid gate på DCA rett ut vilket flyg jag ska på där...

Extremt bra hanterat av US!

"Det går bra nu" kan jag kanske öppna med..

Började morgonen i Nassau. Skulle åka på en separat Avios bokning till MIA. Sedan hade jag en bokning MIA-LGA,JFK-LCY,LHR-DUB och jag har en LHR-ARN i SAS Plus i morgon då jag skippar resan upp till DUB.

Skulle åka med BA2 över pölen, men den är inställd.. Substitut heter BA F och BA176 så nu sitter jag med min nära vän och gamla BC favis LPGS här i CCR på JFK som är ganska trevligt ;)

BA2 mot BA F kan jag ta vilken dag som helst - då slipper man ju transit LCY-LHR och man bör kunna skaka fram 210TP för sin ursprungliga routing.

Hur var det i Nassau? Hotell? Gjorde du ngt särskilt där?

Ungefär samma sak som i din Avatar... :) Bodde på Hilton..

Nassau är ok, men inget särsklit. Kanske Paradise Island är något för de som gillar stora resort med massor av aktiviteter. Kan dock tänka mig det är ett riktigt kalasställe för barnfamiljer med alla tillgängliga aktiviteter...

Toppen