Det låter helt klart misstänkt
@Thornado. De lär ju knappast köra IDB på EBD.
Jag hade en "plötsligt händer det" idag - dock inte i form av uppgradering, men i bagage som kom fram trots TRE ombokningar...
US2171->US1880 (bokad)
US2171->US1872 (ser att 2171 lär bli för sen, så fixar ombokning via Special Services som är noggranna med att tagga om väskan)
Nu är plötsligt min 2171 inställd... jaha!
Men det finns en 2169 som är jättesen - travar bort till gate - där sänder de mig till Special Services, som sedan försöker boka om mig till US2169->US1880, men det går inte eftersom boarding hunnit börja på 2169 medan jag väntat!
Blir en tur till gate igen där de säger "bara gå på och sätt dig, ge oss dina BP" (de fixar ombokningen medan vi stänger dörrarna och jag är sist ombord flighten utan att äga ett BP - detta är en nyhet för mig...
Antar att de nu fixat US2169->US1880 (eller lämnat mig på 1872). Jag sitter nämligen med två BP för nästa leg.
Landar och går till gate för att reda ut vilken flight jag faktiskt ska vara på (bägge är sena och visar samma avgångstid)... Kommer till 1872 och en mycket hjälpsam agent säger att det går bra att åka med den. Vi boardar och avgår sedan 30 min FÖRE den försenade avgångstiden (fråga mig inte vad som hände med de som t.ex. gått till lounge eller för att äta...).
Döm av min förvåning när jag landar på slutdestinationen och mitt bagage på något sätt har lyckats ta sig fram - trots att jag boardat en flight utan BP 10 s innan dörrarna stängs, och sedan först vid gate på DCA rett ut vilket flyg jag ska på där...
Extremt bra hanterat av US!