Senaste nytt

PCR/Antigen-test: var har ni testat er, kostnad, hur snabbt fick ni svar?

Testade oss på SysterElsa i Gamla Stan, var i princip enda stället som gick att boka tid efter kl 15.
Lyckades få en tid 17:50 på fredagen den 19/11 och vårt flyg till Bangkok gick 13:30 dagen efter.
Sambon tyckte inte vi skulle lägga till 200:- för expressvar.

Dom garanterat ju svar samma dag, när vi inte hade fått några provsvar kl 23:59 var hon bra orolig, uppskattades inte att man frågade om vi skulle lagt dom där 200:-/person på express ändå :D

Svaren droppade in 01-01:30 ungefär, även jag hann bli lite orolig innan det!
1100kr är lätt värt för att få svaret på express, den gången jag använt dem körde jag det och fick svaret efter ca 3h. Då tog jag testet vid 09:00!

Har bokat dem nästa vecka också inför resan till Dubai.
 

Rickard_O

Medlem
1100kr är lätt värt för att få svaret på express, den gången jag använt dem körde jag det och fick svaret efter ca 3h. Då tog jag testet vid 09:00!

Har bokat dem nästa vecka också inför resan till Dubai.
Jo jag tyckte det också, sambon inte lika mycket då dom garanterade svar samma dygn.
Funkade bra i slutändan men man vet ju aldrig vad som händer!
 

Migato

Medlem
Ska åka till Dubai över jul, någon som vet om det finns mottagning som samarbetar ´med Emirates som SAS gör med Vaccina? Ord. pris på vaccina är 1000 kr per person för PCR-test och intyg.
 

hco

Medlem
Om man tar ett test på Arlanda i samband med hemkomst, hur lång tid dröjer svaret?

Efter hur lång tid brukar svaret komma nu för tiden för de som nyttjar teststationen från Region Stockholm för ankommande på Arlanda?

(Skickar dom svar via sms?)
Edit: ser att det står i instruktionerna att dom smsar provsvaret)
 
Last edited:

Berglund

Medlem
Efter hur lång tid brukar svaret komma nu för tiden för de som nyttjar teststationen från Region Stockholm för ankommande på Arlanda?
Jag har fått mina svar dagen efter.

Blir det negativt, det enda svar jag fått, då får man ett sms med ett telefonnummer för att ringa in och ”få sitt provsvar”. Ingen inloggning eller identifiering sker när man ringer numret utan man får direkt höra en inspelning som säger att ditt test var negativt varpå samtalet avslutas.
 

Mr Basic

Medlem
Efter hur lång tid brukar svaret komma nu för tiden för de som nyttjar teststationen från Region Stockholm för ankommande på Arlanda?

(Skickar dom svar via sms?)
Edit: ser att det står i instruktionerna att dom smsar provsvaret)
@Berglund svar stämmer överens med mina test-svar (endast negativa). Senast tog jag ett test söndag eftermiddag och fick svar under måndagen.
 
  • Gilla
Reactions: hco

freppa87

Medlem
Syster Elsa Hötorget.
850kr per person med svar samma dag.
Tog test kl 8 och hade svaret 16:30.
Svaret kollades knappt på Arlanda men som ändå gjorde att våra boardingkort flaggades som OK (ingen mer koll än att det står PCR på pappret). Ingen koll i München och lika dålig koll vid landning i Dubai (stod det PCR på pappret blev man insläppt direkt).

Fick känslan att ingen riktigt brydde sig... Dock blev ett antal personer stoppade eftersom dom inte hade PCR tester med sig.
 

Davvelavve

Medlem
Synd att man inte kan få intyg när man testar sig "gratis", eller att man kunde betalat lite för att få ett intyg också till inköpspris.
 

Migato

Medlem
Syster Elsa Hötorget.
850kr per person med svar samma dag.
Tog test kl 8 och hade svaret 16:30.
Svaret kollades knappt på Arlanda men som ändå gjorde att våra boardingkort flaggades som OK (ingen mer koll än att det står PCR på pappret). Ingen koll i München och lika dålig koll vid landning i Dubai (stod det PCR på pappret blev man insläppt direkt).

Fick känslan att ingen riktigt brydde sig... Dock blev ett antal personer stoppade eftersom dom inte hade PCR tester med sig.

Nu kanske min bokstavskombination kommer fram här, men ska till Dubai om 1½ vecka. Behöver man ha PCR-tester med sig eller reseintyget?
 

Berglund

Medlem
Synd att man inte kan få intyg när man testar sig "gratis", eller att man kunde betalat lite för att få ett intyg också till inköpspris.
Jasså? Jag tycker det är ganska skönt!

Använder man något är det rimligt att man betalar för sig. Hade det allmänna gett ut ”gratis” intyg hade det blivit ett olidligt spring där. Betalar man en sjuksköterskas lön i skatt varje månad är man glad att man i alla fall slipper betala två!
 
Toppen