Det är inte så att du hinner ta din tredje dos vaccin före resan? Då ser det ut att inte behöva något test alls, trots Sverige som mörkrött:Har en resa till Prag från Kastrup i februari och ser nu att Tjeckien har krav på PCR-test. Antigentest ser inte ut att godkännas. Problemet då är ju att man måste testa sig senast dagen före resa, för att hinna få svar innan incheckning. Hittat ställen i Malmö som har express-PCR, men det är ju svindyrt. Någon som har tips på testställen i Kronoberg eller norra Skåne? Tack.
Oklart ännu, blir en kamp mot klockan ändå och beror på hur snabbt covidbevis.se uppdateras efter vaccinationen. Känns bäst att boka test redan nu.Det är inte så att du hinner ta din tredje dos vaccin före resan? Då ser det ut att inte behöva något test alls, trots Sverige som mörkrött:
Coronavirus - Information of MoI - Ministry of the interior of the Czech Republic
Oklart ännu, blir en kamp mot klockan ändå och beror på hur snabbt covidbevis.se uppdateras efter vaccinationen. Känns bäst att boka test redan nu.
Kollade i Malmö för egen del inför resa och hittade Vaccina som har garanterat svar på PCR-test innan midnatt samma dag man tagit test.Jag reser till Thailand nästa vecka och behöver ett "RT-PCR" innan avresa. Jag bor i Malmö och skulle vilja få provsvaret samma dag. Var rekommenderar ni att man bokar?
Jag vill helst använda mig av någon av de större väletablerade aktörerna, men de flesta har inte med "RT" i beskrivningen av testet, och det gör mig osäker på om det kan skapa problem vid incheckning. Kanske är så att alla test är "RT"? Har inte funnit ett bra svar på det.
Kollade i Malmö för egen del inför resa och hittade Vaccina som har garanterat svar på PCR-test innan midnatt samma dag man tagit test.