För 7 månader sedan så var kundens ekonomi i den storleksordning att kunden fick 100.000:- i kredit. Såklart kan det ha skett en signifikant förändring i intäkter, men då TS inte har nämnt en ökning av inkomst som skulle föranleda en kredithöjning med 1000% så tror jag inte så är fallet. Då tycker jag att AMEX kan lugnt luta sig mot den analys som gjordes för 7 månader sedan (efter en UC) och inte ta hänsyn till att en kund anser sig vara värd en högre kredit...
Nej du får inte göra det där hellerAlternativet är ju att välja SAS Mastercard, SEB är ju bank så där kan man förskottsbetala.
Nej du får inte göra det där heller
Generellt så betyder ju inte en kreditgräns på 100 att det är max vad AMEX vill ge utan snarare vad kunden efterfrågat tänker jag.
Vill nu kunden ha en högre gräns så sätts den väl rimligen av en kreditbedömning och inget annat.
Oavsett hur länge man varit kund så är ju det ändå så att det är kreditbedömningen som ger svarat på hur hög kredit jag som kund kan få.
Jag ringde in och frågade, jag ville göra ett köp och sätta in ytterligare 150´Källa på det?
Jag ringde in och frågade, jag ville göra ett köp och sätta in ytterligare 150´
Hej och tack alla som kom med tankar och ideer.
Jag har stött på lite patrull och det är att fakturorna kommer i Euro då det är ett tyskt företag som fakturerar oss.
Detta gör att jag dessvärre åker på en växlingskostnad på 2%.
Det är förvisso 20.000 kronor det handlar om där jag får en hel del bonuspoäng. Men det gnager mig ändå att åka på denna kostnad.
Är det någon som vet ifall man kan ringa Amex och förhandla växlingskostnaden inför en stor transaktion?
Tack