Senaste nytt

[OFFICIELLT] Eurobonus-status i Skyteam när SAS går med!

Om jag flyger som EBG med AirFrance/KLM på deras light biljett, ingår ett incheckat bagage som förmån för mig som Elite+ eller har dem samma begräsningar som SAS kring detta?

I loungen på AMS igår gick jag till deras desk och frågade snällt om de kunde gå igenom alla mina AF/KLM bokningar då de inte gick att regga rätt via hemsidorna (fick sky Priority men inte lounge på boardingkortet). En extremt trevlig dam hjälpe mig och fixade mina 5 bokningar som alla ”såg rätt ut men var fel i systemet” så via någon bakväg kunde hon fixa det. Vi hade ett trevligt samtal och det avslutade med att hon var så glad över alla nya trevliga skandinaviska kunder och frågade om jag inte ville få en uppgradering….. var inte den som sa nej :)

I loungen på AMS igår gick jag till deras desk och frågade snällt om de kunde gå igenom alla mina AF/KLM bokningar då de inte gick att regga rätt via hemsidorna (fick sky Priority men inte lounge på boardingkortet). En extremt trevlig dam hjälpe mig och fixade mina 5 bokningar som alla ”såg rätt ut men var fel i systemet” så via någon bakväg kunde hon fixa det. Vi hade ett trevligt samtal och det avslutade med att hon var så glad över alla nya trevliga skandinaviska kunder och frågade om jag inte ville få en uppgradering….. var inte den som sa nej :)
Äkta KLM-tant, älskar deras service level vid irrops

Lite olika hantering av detta med grupper vid prioboarding som EBG Skyteam Elite Plus:

På KLM i Economy som EBG grupp 2 efter grupp 1
På Aireuropa i Economy som EBG grupp 1-2 blandat
På AF i Economy som EBG grupp 1-2 ihop på MAD men grupp 1 först på CDG
I SAS Go har jag alltid grupp 1

Kan inte Skyteam köra samma rakt över?

Lite olika hantering av detta med grupper vid prioboarding som EBG Skyteam Elite Plus:

På KLM i Economy som EBG grupp 2 efter grupp 1
På Aireuropa i Economy som EBG grupp 1-2 blandat
På AF i Economy som EBG grupp 1-2 ihop på MAD men grupp 1 först på CDG
I SAS Go har jag alltid grupp 1

Kan inte Skyteam köra samma rakt över?

Jodå, på samma sätt som Star Alliance är konsekventa över brädet. ;)

Toppen