Senaste nytt

[OFFICIELLT] Eurobonus-status i Skyteam när SAS går med!

SAS EBG/EBD i economy class med Delta = grupp 4

Och ibland bjuder Delta in grupp 4, 5, 6, 7 (och vad som än är kvar) alla tillsammans på fullständiga inrikesflyg från JFK.
Med tanke på att 3/4 av paxen ofta redan gått ombord i någon form av prioboarding redan innan de börjat beta av grupperna med siffror är det ingen större förlust.

Med tanke på att 3/4 av paxen ofta redan gått ombord i någon form av prioboarding redan innan de börjat beta av grupperna med siffror är det ingen större förlust.
“You must fly a different Delta Air Lines than I fly.” :D Och en majoritet av mina Delta-flyg startar eller avslutas på JFK, LGA, DCA, MSP eller ORD — med NYC och DCA är 360-statustunga. Delta Platinum och Gold i economy är också grupp 4. Delta Diamond = grupp 2.

Delta bytte till helt numrerade zoner i maj i år väl? Från att tidigare varit så, så är det väl nu bara "klassisk pre boarding" av assistanskrävande och militärer (och delta 360, men de är inte speciellt många), därefter är det grupp nummer som gäller.

Det kan visserligen vara rätt många i zon 2 på vissa linjer. Men det är ungefär som att titta på en ARN-GOT eller OSL-SVG i närheten av rusningstid..

Delta bytte till helt numrerade zoner i maj i år väl? Från att tidigare varit så, så är det väl nu bara "klassisk pre boarding" av assistanskrävande och militärer (och delta 360, men de är inte speciellt många), därefter är det grupp nummer som gäller.

Det kan visserligen vara rätt många i zon 2 på vissa linjer. Men det är ungefär som att titta på en ARN-GOT eller OSL-SVG i närheten av rusningstid..

Ja, i mai.

Ah, jag har inte rest sen dess så det har jag missat. Bra att de fixar till lite.

Jag har tillförlitligt fått SkyPriority-förmåner med alla asiatiska Skyteam-operatörer. Och de kinesiska Skyteam-bolagen (även på codeshare som drivs av flygbolag som Shanghai Airlines) har överraskande nog kommit med ElitePlus-fördelar. De kinesiska Skyteam-operatörerna ger mig på ett tillförlitligt sätt de bästa platserna i kabinen som en SAS ElitePlus, och jag fick till och med två gratis uppgraderingar på grund av översåld ekonomiklass.

Har inte provat Skyteam Elite Plus-förmånerna ännu. Ska boka ARN-PRG på KLM:s webbplats. Jag registrerar EBG-nr men systemet vill likväl att jag ska betala för bagage och sittplats. Är det någonstans jag behöver registrera i förväg för visst ska det funka redan vid bokningstillfället?

Har inte provat Skyteam Elite Plus-förmånerna ännu. Ska boka ARN-PRG på KLM:s webbplats. Jag registrerar EBG-nr men systemet vill likväl att jag ska betala för bagage och sittplats. Är det någonstans jag behöver registrera i förväg för visst ska det funka redan vid bokningstillfället?
Mina föräldrar har EBS och därmed bara Elite men de fick bagage och sittplats på KLM AMS-ARN. Glöm ej att uppge bokstäverna. Bagage visas strax innan betalning eller efter minns ej. Sittplatser väljs efter bokning.

Mina föräldrar har EBS och därmed bara Elite men de fick bagage och sittplats på KLM AMS-ARN. Glöm ej att uppge bokstäverna. Bagage visas strax innan betalning eller efter minns ej. Sittplatser väljs efter bokning.
Förtydligande: gäller Economy Light som jag antog det var frågan om

Toppen