Fick du klarhet i om Economy Light får extra bagage? Har försökt läsa mig till det på både KLM och AFs hemsida i det här fallet men väldigt oklart.Förtydligande: gäller Economy Light som jag antog det var frågan om
Fick du klarhet i om Economy Light får extra bagage? Har försökt läsa mig till det på både KLM och AFs hemsida i det här fallet men väldigt oklart.Förtydligande: gäller Economy Light som jag antog det var frågan om
Fick du klarhet i om Economy Light får extra bagage? Har försökt läsa mig till det på både KLM och AFs hemsida i det här fallet men väldigt oklart.
Tack! Läste det på Travel-dealz, dåligt.. Vad gäller Skyteam Elite? Inget bagage extra för dem?Skyteam Elite Plus ger bagage även i Light. Det är SAS som avviker från normen här vilket har väckt en del ilska hos övriga som är vana vid extra bagage även på light.
Jo, de ska också ha.Tack! Läste det på Travel-dealz, dåligt.. Vad gäller Skyteam Elite? Inget bagage extra för dem?
Det som gör det extra, extra intressant är att man exkluderar egna Elite och Elite Plus:Jo, de ska också ha.
Vad gäller SAS så finns det en MYCKET intressant info i försäljningsinfon för SAS.
"SkyTeam Elite and Skyteam Elite plus, 1 bag free of charge also on SAS GO light"
Hela denna sidan är rätt intressant läsning.
SAS free baggage allowance concept<!-- --> | SAS sales information
www.sassalesinfo.com
** SAS Go Light
EBS, EBG, EBD, members do not have extra baggage
SkyTeam Elite and Skyteam Elite plus, 1 bag free of charge also on SAS GO light
Det som gör det extra, extra intressant är att man exkluderar egna Elite och Elite Plus:
Sköna regler. SkyTeam Elite får gratis men inte EBD.Det som gör det extra, extra intressant är att man exkluderar egna Elite och Elite Plus:
Sköna regler. SkyTeam Elite får gratis men inte EBD.![]()
SAS-eliterna är förmodligen den största gruppen av SkyTeam-elitkunder på SAS flyg, så SAS vill debitera oss SAS EBS/EBG/EBD för väskor på Go Light fares eller för att se till att vi inte köper Go Light fares. Det handlar om pengar. Och alliansregler tillåter ett flygbolag att behandla flygbolagets egna eliter sämre än alliansen om flygbolagen vill göra det.Det som gör det extra, extra intressant är att man exkluderar egna Elite och Elite Plus:
Det handlar om pengarna, så det är föga förvånande för mig att SAS formaliserade det på detta sätt för att fortsätta sin praxis att ta betalt för väskor med Go Light fares för så många av sina kunder som möjligt.Det såg jag inte ens. Sjukt konstigt.