Senaste nytt

Nya EBD-prefixet - har du noterat något nytt?

Flyger varje vecka MMX-LLA tor dvs 4 flygningar per vecka. Blir Diamond direkt på Travelpasset. Med semestrar och lite andra ledigheter blir det ca 170 resor per år. Några av semesterresorna är med SAS men en del ger bara poäng via Star Alliance. Med krav på long haul skulle jag inte bli Diamond trots över 250000 poäng per år. Alla resor sker i plus som bekant. Förr blev man Guldmedlem på två resor till Bankok om året 2 *27000 poäng. Då fanns inte Diamond. Nu får man flyga Turkish som ger 13000 eller Qatar som inte ger nåt.
 

flum

Medlem
Flyger varje vecka MMX-LLA tor dvs 4 flygningar per vecka. Blir Diamond direkt på Travelpasset. Med semestrar och lite andra ledigheter blir det ca 170 resor per år. Några av semesterresorna är med SAS men en del ger bara poäng via Star Alliance. Med krav på long haul skulle jag inte bli Diamond trots över 250000 poäng per år. Alla resor sker i plus som bekant. Förr blev man Guldmedlem på två resor till Bankok om året 2 *27000 poäng. Då fanns inte Diamond. Nu får man flyga Turkish som ger 13000 eller Qatar som inte ger nåt.
Tycker verkligen inte att det ska vara några long-haul-krav, då skjuter man nog sig i foten.
 

Magnus_K

Medlem
Flyger varje vecka MMX-LLA tor dvs 4 flygningar per vecka. Blir Diamond direkt på Travelpasset. Med semestrar och lite andra ledigheter blir det ca 170 resor per år. Några av semesterresorna är med SAS men en del ger bara poäng via Star Alliance. Med krav på long haul skulle jag inte bli Diamond trots över 250000 poäng per år. Alla resor sker i plus som bekant. Förr blev man Guldmedlem på två resor till Bankok om året 2 *27000 poäng. Då fanns inte Diamond. Nu får man flyga Turkish som ger 13000 eller Qatar som inte ger nåt.
Men Travelpasset är ju inte inkluderat i diskussion som jag förstått det.
Säljs väl inte gigantiskt mycket travel pass ändå? 5000 all in all?
Om man kan gå från 15-20K Diamondägare till hälften eller ännu mindre så blir det ju förhoppningsvis ännu bättre förmåner.
Dessutom, skulle du flyga ihop 250K poäng skulle du ju lyckas på poäng.
Efter man flugit ihop det förstår jag din tanke att skippa SAS och välja billigare alternativ som kan leda till ett nytt medlemskap på guldnivå i annan allians.
 

Magnus_K

Medlem
5000 Travelpass ger 5000 Diamondmedlemmar.
Precis men utöver dom så skulle kanske 5000 till flyga ihop på poäng.
Alltså 10000 Diamond istället för 20000 som någon skrev innan.
Klar förbättring enligt min personliga åsikt.
5000 Travel Pass ger också upfront payment till SAS vilket borde uppskattas av deras ekonomiavdelning.
 

Fixter

Medlem
Är det 2000 EBP? Räkna med att de ger bort ett EBD var, vilket kanske ger 3000 om alla ger bort och alla får det i 18 mån. 12'000 kvar.
Hur många Travelpass säljs det?

Gört! Spännande att se resultatet.

Samtidigt är det frågan vilka som SAS tjänar mest pengar på. Ofta kostar en inrikes mer än en Europaresa. Det är så mycket enklare att nå EBD om du reser longhaul än intra-skandinavien. Jag tror att det är få här som har kvalificerat om de bara räknat sina intra-skandivaien-resor med SAS. Hur många EBD på forumet har 90 SAS segment? Kanske fler frågor för @Agö gallup?

Det som förvånar mig är att SAS inte har infört krav på ex. 4 segment med SAS per år. Vad beror det på? Är det kanske så att en mycket stor del av EB-medlemmarna redan gör det?

Jag fixade mitt EBD på segment :D
 

Bryant

Medlem
Men HUR ska personalen kunna "bry sig ombord" när det sitter 43 Diamonds på en entimmesflygning mellan Stockholm och Köpenhamn? Det är ju just precis det som är poängen precis som när det gäller prioboarding, FT, lounge m m. Gör man det till allmängods blir det inte mkt till förmåner kvar, allt eroderas och kvar blir något grumligt som definitivt inte är så användbart som det skulle kunna vara.

Även om det var 10 st så har jag svårt att se att det skulle finnas allt för mycket tid till "uppmärksamhet".

Jag vet inte vad som kan begäras? Förslag? Jag är rätt nöjd med de förmåner som ges.

Men visst. Har man sagt att EBD/EBP ska uppvaktas så har man misslyckats på den fronten.
 

mha321

Medlem
Hade EBD varit lite exklusivare hade man fått betydligt bättre utdelning om man tex fixade en officiell förmån med seat block.

Men även i ett sådant läge tror jag att man i princip får räkna bort pendlarlinjerna från de som man kan räkna med att få ut en sådan förmån. Men de är ju ganska korta. Men tex en "nästan garanterad" seat block mot destinationer som London, Frankfurt, Paris osv tycker jag skulle vara en riktigt bra förmån. Men då får man inte vara så många som delar på det.
 

Canadien

Medlem
Fast SAS har aldrig kommunicerat ut varesig hälsning/synas eller complimentary upgrade till mig. Det är bara på BC man får reda på sådant.
 

Kris

Medlem
Bryter in i denna intressanta diskussion...

CPH-LHR i Go här om dagen. Ingen EBD-recognition initialt på flighten över huvud taget. Hade smoothie-gate färskt i minne när vagnen kom förbi och kunde inte undgå att beställa en mango-smoothie. Damen med vagnen drog fram kortmaskinen varvid jag visade mitt EBD-brandade Amex. Ingen reaktion. Hon råkade dock se mitt EB MC och utbrast i kommentaren "Är du sån' diamond?". Just så svarar Kris, varvid kortmaskinen packades ner igen. Proaktivitet? Svar Nej!
 
  • Gilla
Reactions: fcx
Toppen