Ja, du har säkerligen rätt i att man skiter i de som är captive. Men har inte alla bolag captives?
Och om vi då istället talar om den lilla klicken som flygbolag som t.ex. Lufthansa är beredd att göra
allt (eller åtminstone väldigt mkt) för (SAS har ju också Pandion men det får stå vid sidan av i denna diskussion tycker jag eftersom det är på inbjudningsnivå)? Det är säkerligen inte många passagerare men för små bolag som SAS är de nog ändå mer värdefulla än vad man kan tro. Kostar det alltså mer än det smakar att ge t.ex. de förmåner som
@flum listar ovan? Ja, kanske - vad vet jag? Det enda jag vet är att skillnaderna mellan Guld och Diamant fortfarande, enligt min mening, är för små. Nu har det kommit ett antal nya (Diamantspecifika) förmåner som jag upplever har tagits emot bra här. Men räcker det?
Och om vi då slutligen inte talar om att
öka sitt faktiska resande, men att förlägga delar av sitt resande (kalla det guldkornen) till annat bolag/program efter att man uppnått önskad nivå hos SAS - är det då inte heller relevant? Jag själv är ju captive i den mån jag reser i tjänsten och till viss del privat men i övrigt kan jag ju välja.