Senaste nytt

Nya EBD-prefixet - har du noterat något nytt?

Agö

Medlem
Jag frågade CC om jag skulle ha kortet framme eller inte. Svar blev att "Det är nog bäst för att det är många att hålla reda på".

Senare kom samme CC fram och viskade "- Idag har vi 42 st Diamond i GO enbart plus några i C och Plus". Vad säger man annat än - Ridå :)
:)
Riktigt illa, höj gränserna omedelbart.
 

Agö

Medlem
Sas berättade på dialogmötet/pendlarmötet i Göteborg att det finns ca 15 000 Diamonds...
På tok för många för att kunna ge vettiga förmåner. Det kan väl dock förhoppningsvis börja gå ned snart när EU3-resenärerna faller ifrån. Men det vettiga vore att höja gränsen till 150 ben/150k - om man nu kan ge lite bättre förmåner (annars kan det kvitta). 42 Diamonds på en flygning låter helt bisarrt.
 

mha321

Medlem
På tok för många för att kunna ge vettiga förmåner. Det kan väl dock förhoppningsvis börja gå ned snart när EU3-resenärerna faller ifrån. Men det vettiga vore att höja gränsen till 150 ben/150k - om man nu kan ge lite bättre förmåner (annars kan det kvitta). 42 Diamonds på en flygning låter helt bisarrt.
Det vore väldigt intressant att höra sas gissningar på hur mycket färre Diamond det blir efter de förändringarna.

Jag trodde själv jag skulle får rätt svårt att sätta Diamond den här gången tack vare det, men lite ändrade planer som gav lite fler längre resor gjorde att jag gick över gränsen efter 6 månader. Det känns enkelt. Men definitivt mycket svårare nu, om jag haft samma mönster som tidigare.

Håller med om att 42 är mycket. Samtidigt får man väl Diamond automatiskt på vissa travelpass, så om det är en pendlar rutt som har just många sådana resenärer kan det nog spela in.
 

Magnus_K

Medlem
Jag leker med tanke att sas skulle införa ett krav för att kunna nå diamond, exempelvis att man måste betalt 4st longhaul flighter i C för kunna uppnå nivån.
Mao blir minimum spend ca 100K sek.
Detta skulle generera mer pengar till Sas och minska antalet kort i omlopp.
Ett revenue target kan eventuellt hjälpa förmånsbiten också.
 

Agö

Medlem
Det vore väldigt intressant att höra sas gissningar på hur mycket färre Diamond det blir efter de förändringarna.

Jag trodde själv jag skulle får rätt svårt att sätta Diamond den här gången tack vare det, men lite ändrade planer som gav lite fler längre resor gjorde att jag gick över gränsen efter 6 månader. Det känns enkelt. Men definitivt mycket svårare nu, om jag haft samma mönster som tidigare.

Håller med om att 42 är mycket. Samtidigt får man väl Diamond automatiskt på vissa travelpass, så om det är en pendlar rutt som har just många sådana resenärer kan det nog spela in.
Mmm, och samtidigt strösslar ju AMEX med poängen för norska och svenska medlemmar så egentligen är det ju tal om att på ett år flyga in 70k. Det är klart, flyger man endast låg ekonomi inrikes eller i Norden blir det en utmaning att jobba ihop 70k men då har man ju alltid chansen att ta det på segment.
 

mha321

Medlem
Jag leker med tanke att sas skulle införa ett krav för att kunna nå diamond, exempelvis att man måste betalt 4st longhaul flighter i C för kunna uppnå nivån.
Mao blir minimum spend ca 100K sek.
Detta skulle generera mer pengar till Sas och minska antalet kort i omlopp.
Ett revenue target kan eventuellt hjälpa förmånsbiten också.
Ett rent revenue krav vore nog rimligare isåfall. Och tittar man på vad de stora amerikanska programmen har gjort så involverar det ju sådant bland annat.

Dessutom får man ju då in att man faktiskt måste flyga lite sas och inte bara dra in status på partners.
 
Toppen