Senaste nytt

Ny stol i Lufthansa First och Business från 2023

JacobGBG

Medlem
Med tanke på de ändringar som kommer till M&M så var detta en mycket nödvändig uppfräschning för att berättiga deras nya tuffare statusnivåer.
 
Ska bli kul att prova i business! Jag har aldrig bokat LH revenue business då deras säten har sett så dåliga ut - samma sak när det gäller LX och OS. När det gäller OS fick jag dessutom mina farhågor bekräftade när jag flög med dem i januari på bonusbiljett. Det har blivit mest SAS, SIA, ANA och Thai revenue.

@Taggen man får nog tyvärr t.o.m. räkna det som 3 säten. Det ska bli intressant att se hur de ska prissätta det där dubbelsätet.

Tidigare har det varit möjligt att boka revenue first till överkomligt pris med 2-4-1-kampanj. Vi får se hur det utvecklar sig... Det verkar som att 747-8 inte kommer att få dessa nya säten, så det kanske fortfarande kommer att finnas möjligheter för oss vanliga dödliga.
747-8 ska få nya kabinen ink. first class. Carsten Spohr berättade att dem ska behålla 747 för lång tid framöver på den sista 747-rollouten, en bra bit in på 30-talet.

 

Rickard_O

Medlem
Ser framemot att testa stolen med en klassisk revenue biljett då jag är Lifetime EBB och flyger Star kanske 1 gång per normalt. Senast var Swiss F till JNB förra Maj vilket var helt outstanding.

Det gäller bara att pricka in 241 rean.
Otroligt att det gått 6h och ingen besserwisser har varit framme och påpekat att alla som har ett Eurobonuskonto är lifetime "EBB"?
Ingen känga till dig @sembl utan den är till rättstavningsnördarna och alla messerschmitters på forumet, det finns ju ändå ett gäng som älskar sånt här!
 

oneM

Medlem
Undra hur det blir när Lufthansa släpper bonusplatser till denna nya kabin i First? Jag tänker det som är parsätet för jag förstår ju att dom snyggt kan få in när man söker revenue om man söker 2 Pax i First att dom då kan erbjuda det, men för bonusbiljetter måste det ju bli betydligt knepigare tänker jag? (Funkar ju såklart endast om det finns 2x F Awards tillgängliga) men jag tror nog ni kan förstå hur jag tänker.

Edit: Hittade på denna från en blog via FT som lämnar följande budskap:

For the normal booking process, it is therefore intended that all three First Class Suites, including the First Class Suite in the middle, can only be occupied by one person. However, if you want to fly with a partner in the middle, you have to call Lufthansa after booking a first class seat and can only book a second passenger for the middle suite by telephone.

Lufthansa has not yet made a decision as to what the prices for the second person in the double suite will be, whether this will be booked in a separate booking class and whether it will then be eligible for miles.

The only thing that is clear is that it will actually be normal for the huge suite in the middle of the new Lufthansa First Class to be occupied by just one passenger, and a partner can only be booked here if expressly requested.

---

Känns ju som att det lär bli bra svårt att hitta på 2st First Awards på deras kommande A350 när dom väl lanserat kabinen då det endast finns 3st totalt.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Undra hur det blir när Lufthansa släpper bonusplatser till denna nya kabin i First? Jag tänker det som är parsätet för jag förstår ju att dom snyggt kan få in när man söker revenue om man söker 2 Pax i First att dom då kan erbjuda det, men för bonusbiljetter måste det ju bli betydligt knepigare tänker jag? (Funkar ju såklart endast om det finns 2x F Awards tillgängliga) men jag tror nog ni kan förstå hur jag tänker.
Vi kan nog utgå ifrån att mängden F awards med nya kabinen som eurobonus kan boka kommer vara så nära noll man kan komma, allt annat skulle vara en bonus.
De som kommer kunna boka dessa som awards är nog mer eller mindre bara HON och kanske SEN.
 
Toppen