747-8 ska få nya kabinen ink. first class. Carsten Spohr berättade att dem ska behålla 747 för lång tid framöver på den sista 747-rollouten, en bra bit in på 30-talet.Ska bli kul att prova i business! Jag har aldrig bokat LH revenue business då deras säten har sett så dåliga ut - samma sak när det gäller LX och OS. När det gäller OS fick jag dessutom mina farhågor bekräftade när jag flög med dem i januari på bonusbiljett. Det har blivit mest SAS, SIA, ANA och Thai revenue.
@Taggen man får nog tyvärr t.o.m. räkna det som 3 säten. Det ska bli intressant att se hur de ska prissätta det där dubbelsätet.
Tidigare har det varit möjligt att boka revenue first till överkomligt pris med 2-4-1-kampanj. Vi får se hur det utvecklar sig... Det verkar som att 747-8 inte kommer att få dessa nya säten, så det kanske fortfarande kommer att finnas möjligheter för oss vanliga dödliga.
Otroligt att det gått 6h och ingen besserwisser har varit framme och påpekat att alla som har ett Eurobonuskonto är lifetime "EBB"?Ser framemot att testa stolen med en klassisk revenue biljett då jag är Lifetime EBB och flyger Star kanske 1 gång per normalt. Senast var Swiss F till JNB förra Maj vilket var helt outstanding.
Det gäller bara att pricka in 241 rean.
Vi kan nog utgå ifrån att mängden F awards med nya kabinen som eurobonus kan boka kommer vara så nära noll man kan komma, allt annat skulle vara en bonus.Undra hur det blir när Lufthansa släpper bonusplatser till denna nya kabin i First? Jag tänker det som är parsätet för jag förstår ju att dom snyggt kan få in när man söker revenue om man söker 2 Pax i First att dom då kan erbjuda det, men för bonusbiljetter måste det ju bli betydligt knepigare tänker jag? (Funkar ju såklart endast om det finns 2x F Awards tillgängliga) men jag tror nog ni kan förstå hur jag tänker.