Senaste nytt

Ny projekttjänst - Vilket hotellprogram? Minst 90 nätter på 12 månader

JohanE

Medlem
Malmö blir bara 6 veckor så tveksam jag når ihop några 60 nätter. Sen för den delen vet jag inte om jag skulle överleva Malmö så länge :p


Jag prövade att ringa kundtjänst och fick prata med en tjej som lät väldigt ung och inte alls kunde svara på den frågan. Jag nämnde att jag lär ha över 100 nätter på hotell i Sverige under året och då sa hon bara: Nej vi gör inget sådant du ber om.

Så jag skicka ett mail direkt till kundtjänsten och förklara läget och att jag är beredd att välja Nordic Choice genomgående om detta skulle gå att lösa! Har redan 3 veckor bokade i Örebro initialt nu!


Strunta i kundtjänst. Leta upp på Linkedin vem som är ansvarig för intäkter eller dylikt och kontakta denna personen. Jag gjorde det för en kedja, nämner ej vilken, och hamnade automatiskt i den ädlaste gruppen.
 

flierman

Medlem
Att de börjat fasa ut nötkött (borta från luncherna nu om jag förstår saken rätt) är anledning nog att välja annat program, för mig åtminstone.

Sista måltiden på Scandic
För mig är det lite tvärtom, mindre djurplågeri och mindre klimatpåverkan, bra ansvar. Böndernas lobbyister som alltid tjatar om sina "öppna landskap" har inte så mycket argument kvar.

Jag kan gott och väl välja Scandic bara av den anledningen så där är man olika.
 

EgOscar

Medlem
Om 10-20 år kommer vi tycka att vi var galna som klagade på att en hotellkedja införde en merhälsosam meny på lunchen, precis som det är lite lustigt att vissa resenärer blev kränkta när SAS på 90talet beslutade att man ej fick röka när man flög.

No smoking please | Scandinavian Traveler

Jag kan gott och väl välja Scandic bara av den anledningen så där är man olika.
 
Strunta i kundtjänst. Leta upp på Linkedin vem som är ansvarig för intäkter eller dylikt och kontakta denna personen. Jag gjorde det för en kedja, nämner ej vilken, och hamnade automatiskt i den ädlaste gruppen.
Låter som en bra idé! Jag skall kolla lite med Nordic Choice och Scandic vad som går att lösa! Just nu har jag börjat med att boka 2 veckor på NC då projektet börjar redan på måndag......
 

Låter som en bra idé! Jag skall kolla lite med Nordic Choice och Scandic vad som går att lösa! Just nu har jag börjat med att boka 2 veckor på NC då projektet börjar redan på måndag......

Efter lite snabbt mailande (svar 25min efter mail skickades in) med en kontakt jag fick på Scandic så bumpa dem upp mig till Top Level direkt och reggade mig för "dubbla nätter"-kampanj fram tills 30 april 2022. Kan hoppas kunna hinna dunka in RED på några månader!

Nordic Choice har inte ens svarat på mitt mail.
 

JohanE

Medlem
Efter lite snabbt mailande (svar 25min efter mail skickades in) med en kontakt jag fick på Scandic så bumpa dem upp mig till Top Level direkt och reggade mig för "dubbla nätter"-kampanj fram tills 30 april 2022. Kan hoppas kunna hinna dunka in RED på några månader!

Nordic Choice har inte ens svarat på mitt mail.

Kul att det gav resultat!
 
Så första vistelsen som Top Level! Check in på Scandic Örebro, snabbt och smidigt. Fick boka tid för gym och frukosten, inga problem då jag skulle ha de tidigaste tiderna som fanns.



Kommer upp på rummet, ingen uppgradering vilket jag var typ 50/50 på att jag skulle få. Välkomstgåvan stod dock ut, kunde inte sluta garva :D

20220228_185119.jpg

20220228_185129.jpg

20220228_185147.jpg
 
Toppen