Senaste nytt

Ny projekttjänst - Vilket hotellprogram? Minst 90 nätter på 12 månader

Som sagt, att få 150kr per natt på restaurangen väger tungt just nu när man ligger ute som jag gör! Även att kunna spara dem och äta en rejäl middag varannan kväll! På Clarion måste man bränna varje 125lr voucher varenda dygn! Men vem vet, om man inte kommer upp i RED efter 85-100 nätter så hoppat man på en annan kedja!
Har du tittat på Clarion Collection? Där ingår ju kvällsmaten. Hotellen är helt ok och maten har alltid varit bra(ofta husmanskost).

Har du tittat på Clarion Collection? Där ingår ju kvällsmaten. Hotellen är helt ok och maten har alltid varit bra(ofta husmanskost).
Ja är maten det intressanta så är dessa hotell bra, haft ett undantag Vänersborg tror jag det var. Pulvermos och varmkorv...
Annars ofta riktigt bra med ordentliga salladsbord.

Njaaa. Håller nog inte med. Brukar kalla det för bukfylla. Mestadels färdigköpt som värms (i mikro stundtals).
Och senaste (sista) boendena i Norge var katastrofala. Fiskekaker som var så hemska att det blev att bege sig ut på byn för mat

Som sagt, att få 150kr per natt på restaurangen väger tungt just nu när man ligger ute som jag gör! Även att kunna spara dem och äta en rejäl middag varannan kväll!
Akta dig för Scandic CH Gävle som rationaliserat bort den riktiga restaurangen. Nu är det pizza ("bakas" av receptionspersonalen) och lite tapas.

Har hoppat vidare från Scandic CH till Elite istället.

Njaaa. Håller nog inte med. Brukar kalla det för bukfylla. Mestadels färdigköpt som värms (i mikro stundtals).
Och senaste (sista) boendena i Norge var katastrofala. Fiskekaker som var så hemska att det blev att bege sig ut på byn för mat

Jag har visserligen bara bott på tre olika Clarion Collection-hotell senaste åren (ett tiotal nätter totalt) men alla tre har haft klart godkänt käk.

Absolut inte mikromatsstandard utan snarare bra husmanskost. Så länge man inte förväntar sig fine dining så går man därifrån mätt och belåten är min åsikt utifrån personliga erfarenheter.

Senast var nybyggda Tapetfabriken i Nacka i höstas där allt var till belåtenhet både vad det gäller frukost, fika och middag.

Då har jag haft tur som missat dessa bottennapp;)
Har aldrig bott på Clarion Collection i Norge, men vilka hotell i Sverige är det man ska undvika?
Kan lägga till Malmö, Linköping och Växjö till listan med hotell med bra mat! (i Växjö var restaurangen tråkig men maten var god)

Jag har dåligt urval på Clarion Collection men tycker det (som ovan) var bra och gott med bra urval på Tapetfabriken/Sthlm. Helt OK i LKPG. Knappt godkänt på Tapto/Sthlm (skolbespisningskänsla).

Akta dig för Scandic CH Gävle som rationaliserat bort den riktiga restaurangen. Nu är det pizza ("bakas" av receptionspersonalen) och lite tapas.

Har hoppat vidare från Scandic CH till Elite istället.
Fortsätter jag bo i den här takten kan jag nog dra RED på Scandic, Platinum på Elite och Platinum på NC på 18 månader :rolleyes: Skall se vad jag överväger, nya Scandic Örebro öppnar på måndag. Ska pröva bo där i 3 veckor, då har jag krossat återkvalet för TOP-Level igen på ca 6 veckors boende (med dubbla nätter kampanjen). Boende i Gävle är först om 1 år, kanske saker har förändrats tills dess :)

Sen verkar inte status allt, idag nere i restaurangen har personalen börjat känna igen mig så de kom ut med en liten lapp med kvällens specialrätt för hela veckan. De tänkte så jag kunde planera mitt ätande efter vad jag tyckte var gott på menyn eftersom jag redan gått igenom hela den (bortsett från allt friterat och halvonyttigt).

Worst case kan jag ju alltid ta 850 poäng extra per natt istället för 150kr vouchern.

Toppen