Senaste nytt

Ny projekttjänst - Vilket hotellprogram? Minst 90 nätter på 12 månader

Så första vistelsen som Top Level! Check in på Scandic Örebro, snabbt och smidigt. Fick boka tid för gym och frukosten, inga problem då jag skulle ha de tidigaste tiderna som fanns.



Kommer upp på rummet, ingen uppgradering vilket jag var typ 50/50 på att jag skulle få. Välkomstgåvan stod dock ut, kunde inte sluta garva :D

Visa bifogad bild 126686

Visa bifogad bild 126687

Visa bifogad bild 126688
Oh, sånt där obligatoriskt twinroom... Jag vaknar alltid på golvet mellan sängarna, nån mer? Haha
 
Scandic är Scandic. De har blivit bättre de sista 25 åren som jag har rest men Choice har enligt mig trevligare rum och hotell. Jag hade satsat på Platinum hos Choice och då lägga en bra grund för Gold eller Platinum for life.

Jag fick svar från Choice tillslut, dock via Facebook och inte mail jag skickade in tidigare. De var inte intresserade av att matcha
 
Så efter första vistelsen är intrycket helt OK enligt svenska mått.

Hade två små silverfiskar som sprang runt i badrummet och fick byta rum direkt nu under veckan, väldigt bra hanterat av receptionen. Väl medveten om att dessa små djur gillar badrummen så var inte någon speciell situation för min del. Det var också personalen på hotellet som initierade bytet av rummet när jag gled förbi dem i receptionen för att enbart nämna att jag hade några rumskamrater :)

Hur ser det ut med uppgraderingar på Scandic, verkar inte ens finnas en officiell förmån på detta? Skall checka in 5 nätter igen idag efter en 4-dagars stay denna veckan mån-fre.

Dock inget speciellt rum efter första vistelsen! Jag uppskattar dock 150SEK vouchers som går att "spara på" i flera dagar så man kan äta en ordentlig middag 2 kvällar i veckan.
 

Marcusen

Medlem
Hur ser det ut med uppgraderingar på Scandic, verkar inte ens finnas en officiell förmån på detta? Skall checka in 5 nätter igen idag efter en 4-dagars stay denna veckan mån-fre..
Det är tyvärr bortplockat som förmån, men det brukar stå nått i stil med att ”vi gör vårt bästa för att du ska få ett så bra rum som möjligt” i incheckningsmailen - egentligen inget jag irriterar mig på i stort - det enda jag kan sakna är att man inte vet att man blir uppgraderad till ett rum med vattenkokare och nescafe som förr, nu får man gå som en zombie tills man kommit ner till frukosten :)
 
Det är tyvärr bortplockat som förmån, men det brukar stå nått i stil med att ”vi gör vårt bästa för att du ska få ett så bra rum som möjligt” i incheckningsmailen - egentligen inget jag irriterar mig på i stort - det enda jag kan sakna är att man inte vet att man blir uppgraderad till ett rum med vattenkokare och nescafe som förr, nu får man gå som en zombie tills man kommit ner till frukosten :)
Glad att trotts jag passerat 30 år att jag inte dricker kaffe än. Mitt motto är: Den dagen jag ligger på dödsbädden börjar jag dricka kaffe och då lever jag 20 år till :rolleyes:

Visst hade det varit trevligt med något lite större rum! jag är dock förvånad över hur bra jag faktiskt sover i sängen som är väldigt hård något jag föredrar, men jag vill hellre ha en fullstor säng istället för dessa värdelösa twinbeds som alltid finns. Det blir nog annorlunda från 21 mars när nya Scandic Örebro Central öppnar där det står att man kan få en "King-size bed".

Jag är nog samtidigt rätt bortskämd säkert med ca 300 nätter på 5 år inom Hiltonkedjan där förmånerna för Diamond är rätt bra med lounger och genomgående bra uppgraderingar.
 
Last edited:
Gott samtal med receptionisten ikväll i Örebro som börja snacka lite om statusförmåner osv. Nämnde inget om RED nivån på Scandic mer än att man tydligen kan bli nominerad till den av en annan RED medlem:eek:

Ikväll fick jag bara en Daim som välkomstgåva jämfört med chipspåse och Daim förra veckan. Kommer fan vara benchmark-tester på Scandic framöver!

20220313_201906.jpg
 
Tror du valt fel kedja Simon, Choice inom Skandinavien skulle jag välja alla dagar i veckan.
Som sagt, att få 150kr per natt på restaurangen väger tungt just nu när man ligger ute som jag gör! Även att kunna spara dem och äta en rejäl middag varannan kväll! På Clarion måste man bränna varje 125lr voucher varenda dygn! Men vem vet, om man inte kommer upp i RED efter 85-100 nätter så hoppat man på en annan kedja!
 

hco

Medlem
Som sagt, att få 150kr per natt på restaurangen väger tungt just nu när man ligger ute som jag gör! Även att kunna spara dem och äta en rejäl middag varannan kväll!

Det är en god poäng. Själv är jag en NC fan boi men det är inte roligt med vouchers som brinner inne. Speciellt inte när jag bor på ett Quality där restaurangen är stängd!
 

jonten

Medlem
Som sagt, att få 150kr per natt på restaurangen väger tungt just nu när man ligger ute som jag gör! Även att kunna spara dem och äta en rejäl middag varannan kväll! På Clarion måste man bränna varje 125lr voucher varenda dygn! Men vem vet, om man inte kommer upp i RED efter 85-100 nätter så hoppat man på en annan kedja!
Vi är nog många som varit på Scandic och lämnat, många år som Top Floor (innan Red).
Det blir en del Pepsi Max som går i bagaget på NC, komma sent checka ut tidigt och vill bränna vouchern. :) För min del behöver jag inte äta gratis så när jag käkar så räcker 125:- som en hygglig delbetalning. Ofta tar jag en sallad/smörgås ifrån repan bara.
Vad är det som gör att Red gör det bättre, är det någon förmån jag missat?
 
Toppen