Senaste nytt

Ny projekttjänst - Vilket hotellprogram? Minst 90 nätter på 12 månader

Tomas E

Medlem
Ja, helt sant. Finns diverse artiklar om det. Vegetariskt och fisk is the shit numera. Du kan tex läsa denna Sista måltiden på Scandic
Det är mycket annat man också kan göra för att minska miljöpåverkan av sitt hotell. Stänga av värmen på vintern. Stänga av elen. Sluta servera mat helt och hållet och kräva att gästerna svälter. Men det behöver inte vara bra idéer för det, eller var förenligt med grundläggande kundservice.

Tack för att jag blev uppmärksam på detta, har inte bott på Scandic på ett tag. Det kommer inte att bli igen.
 

Tomas E

Medlem
Vi är väl några som kommer ihåg Stordalen och bacon gate, ryktet sa att avbokningarna rasade in. Petter Stordalen backar efter gästernas bacon-krav på hotellen
Vi får se hur Scandic tacklar detta, jag behöver vara på konferens på Scandic emellanåt. Specialmat ej vegetariskt, check.
Buda in en burgare på lunchen med hjälp av lämpligt matbud och ät upp den väl synlig för övriga gäster som får biodynamisk linssallad eller något liknande. ;) Eller gå ihop flera stycken och gör så.
 

gdaily

Medlem
Jag tycker många ratar Scandic lite väl snabbt. Dom har faktiskt inte strösslat ut status till folk som Nordic Choice gjort. Jag tycker förmånerna med Red Level slår Platinum på Choice. Scandic öppnar nya hotell i bl.a. Örebro, Göteborg och Helsingborg kommande månader. Jag hade jämfört Scandics och Choice hotell på orterna där jag ska bo och valt det som tilltalar mig mest i kombination med vilka förmåner som man värderar högst.
Scandic har bestämt sig för att sluta servera nötkött. Go woke and go broke.
 

erc

Medlem
Personligen hade jag försökt fördela mellan Nordic Choice och Radisson Rewards och sedan kompletterat med Best Western.

Best Western statusmatchar generöst och det har för min del varit värdefullt att ha lite poäng skvalpande där för udda bonusnätter lite varstans i världen.
 

jerixon

Medlem
Skulle helt klart köra Best Western.
Enkelt att matcha status.
Voucher då direkt från start för käk varje dag.
Billigt med frinätter över hela världen och en del schyssta erbjudanden senaste åren.

Alternstivt Nordic Choice om jag hade skaffat kortet. Hatar även jag SEB så undviker det.
NC hotellen med mat som ingår är en riktigt bra perk i mitt tycke och käket e bra.
Kanske splitta 50/50 mellan dessa.

Radisson blir sämre och sämre och deras frinätter är dyra nu mer.
De andra kedjorna har inre tillräckligt bra perks/täckning.
 
Jag kör NC generellt men kompletterar med Elite och BW. Har på senare tid börjat välja bort Elite och BW programmen, trots att jag har Guld och Diamond, och instället bokat dessa eller annat via hotels. Jag tycker faktiskt att både Elite och BW inte är någon vidare lägsta nivå och då kan det kvitta.
Sen hade jag, om jag var du, värderat placering på hotellet. Det är viktigt för mig. Man vill ju ha nära till site men man vill ju även ha möjlighet till mer än bara hotell middag. Detta tycker jag nästan är det viktigaste numer.
 
Toppen