Senaste nytt

Ny projekttjänst - Vilket hotellprogram? Minst 90 nätter på 12 månader

Det var nog lite överdrivet positivt av mig att tro att deras ordinarie kundtjänst kunde lösa detta i landet Sverige. Jag är nog lite för van med amerikansk customer support som har väldigt många tiers. Jag är själv guld men kan inte hitta något speciell guld-nummer nu när jag kollar, det närmaste är deras corporate account address, agreement@choice.se skadar inte att pröva med att maila dom.
Du har annars deras speciella mail som börjar på din statusnivå och följs av @Choice.se

Så för mig som silver är det Silver@Choice.se

Ditt har jag mailat i alla fall nu! Får väl se om de svarar inom någon dag eller två!
 

Combo

Medlem
Best Western som tidigare nämnts utifrån att du kan lösa in frinätter runt om i världen.
De statusmatchar också, utifrån ditt HHD bör du få högsta nivån hos BW direkt (Diamond select).
Jag tror de statusmatchar vad som helst :), så Diamond Select är inga problem.
Sen tycker jag att BW har en låg lägstanivå, så om du väljer hotel utan att läsa på så kan du råka ut för riktiga bottennapp. Men jag kan rekommendera Savoy Luleå och Stora Hotellet Umeå som jag förstod redan var klart att du skulle till. I övriga städer har jag sämre koll på om det finns några BW-gulkorn, kanske andra kan hjälpa till med det?

Själv hade jag valt 2-3 olika program (NC, BW, ??) och sedan statusmatchat så gott det går. I varje stad hade jag valt bättre hotell före hotell som tillhör en viss kedja.
Men det beror naturligtvis helt på vad du vill få ut av det här. Frinätter, trevligt boende, förmåner på hotellet osv
 

011430121

Medlem
Best Western som tidigare nämnts utifrån att du kan lösa in frinätter runt om i världen.
De statusmatchar också, utifrån ditt HHD bör du få högsta nivån hos BW direkt (Diamond select).
Om jag förstår det hela rätt så utgår inte intjänade poäng på BW
Jag uppskattar servicen på Scandic men helt värdelöst med poäng som försvinner varje månad, visserligen får man ett mail varje månad hur många poäng som utgår.
En konstig värd hotellbranschen, de borde jaga dig som erbjuder att besöka deras hotell 90 gånger under året och göra en uppgörelse vi ger dig vår näst högsta status under 90 dagar om du minst når xx nätter och behåller den statusen i ett år.

Lycka till med jobbet!
 
Om jag förstår det hela rätt så utgår inte intjänade poäng på BW
Jag uppskattar servicen på Scandic men helt värdelöst med poäng som försvinner varje månad, visserligen får man ett mail varje månad hur många poäng som utgår.
En konstig värd hotellbranschen, de borde jaga dig som erbjuder att besöka deras hotell 90 gånger under året och göra en uppgörelse vi ger dig vår näst högsta status under 90 dagar om du minst når xx nätter och behåller den statusen i ett år.

Lycka till med jobbet!
När jag räknade nu är det ju närmare minst 150 nätter vi skall bränna av då vi skall hålla på tills vecka 9 år 2023 och jobba mån-fre med undantag för vecka 28-31 för semestrar och förstås vecka 50-01 är jul/nyårsledigt. Räkna jag det rätt kommer jag (om jag vill) kunna tillbringa 11 veckor i Göteborg efter sommaren, vad säger du om det @011430121 ;)

Du ska givetvis skaffa


Inget alternativ för @simon_says91 som hårdbojkottar allting som har med SEB Kort att göra. Han får istället försöka bo till sig status :rolleyes:
inlägg som dessa som förtjänar en anmälan så varsågod, puss:D #Hets
 

LarsCph

Medlem
Min anledning till att jag inte gillar Scandic är för det är så oerhört slitet och dyrt i förhållande till vad man får. Elite och First tar ju ofta betalt i paritet med rummen man får. Scandic tar betalt som de vore Hilton.

Och deras fancy hotell Haymarket, har samma skavda dörrkarmar och dåligt städade rum som deras hotell på Sege i Malmö. Men helt olika prisklass. Det är synd hur mycket det hunnit gå ner sig bara på några år.

Generelt er jeg enig i betragtningen som Scandic og vælger også helst andet når jeg rejser i Norden. Præcist for Scandic Haymarket har jeg dog været ganske godt tilfreds og syntes det er et fint hotel hvis man skal bo centralt i Stockholm. Hvis de har fjernet oksekød fra menuen som @TP12 skriver ville jeg absolut vælge en anden kæde til så mange nætter i løbet af et år.
 

jonten

Medlem
Många kloka tankar ovan, NC i första hand och sen hade jag gått på Radisson. Om du är beredd att krångla lite så blir du Platinum på Radisson på 30 stays, Göteborg & Malmö byt hotel varje dag. Du är typ på högsta nivån inom kort. Bra standard och bra uppgraderingar. Du kan även använda poängen i Europa.
Scandic, undvik som pesten. Dåligt, dyrt, de serverar inte nötkött.
 
Toppen