Senaste nytt

Ny projekttjänst - Vilket hotellprogram? Minst 90 nätter på 12 månader

Bra tips, skriver upp det!

Hoppas ha fått klivet upp mot RED vid det laget. Har i slutet av nästa vecka vid utcheckning 88 statusnätter på kontot.
Så plötsligt händer det! Efter mailande med medlemservicen under dagen bekräftar dem att jag nu nått RED Level.

När jag kom tillbaka till hotellrummet har även hotellet uppmärksammat denna statushöjning, mitt under vistelsen!
20220517_191350.jpg
 
Last edited:

Marcusen

Medlem
Så plötsligt händer det! Efter mailande med medlemservicen under dagen bekräftar dem att jag nu nått RED Level.

När jag kom tillbaka till hotellrummet har även hotellet uppmärksammat denna statushöjning, mitt under vistelsen!
Visa bifogad bild 129307
Grattis! Nu får vi se om det blir mer konsekventa uppgraderingar då ;-) och vad nu som mer kan ingå nuförtiden….
 

Erik M

Medlem
Lånar tråden lite...
Jag bokar mina jobb-nätter med Egencia. Väljer rate som uttryckligen ska ge poäng.
Men vid incheckningen får jag ofta höra att det inte räknas, det är tredje part eller så. Har varit med om det på Nordic Choice och på BW.
Varför vill hotellen göra såhär?
 
Lånar tråden lite...
Jag bokar mina jobb-nätter med Egencia. Väljer rate som uttryckligen ska ge poäng.
Men vid incheckningen får jag ofta höra att det inte räknas, det är tredje part eller så. Har varit med om det på Nordic Choice och på BW.
Varför vill hotellen göra såhär?

Om ni inte har eget företagsavtal via företaget på hotellkedjan du bor hos som Egencia kan boka mot så bokar Egencia in er via prisalternativ de hittar via Expedias Hotel Systems. Egencia har på vissa kedjor undantag att vissa bokningar som kommer in via Expedia från dem ska vara poängkvalificerande (de ska även kunna boka Expedias valliga prisalternativ också som inte är poängkvalificerande), så hotellet behöver kontrollera noggrant i prisbeskrivningen för att de ska se informationen att den ska vara poängkvalificerande. Annars utgår säkert hotellpersonalen enbart från vad de ser vid första anblick och då står det "Source Expedia", vilket på de flesta kedjor inte är poängkvalificerande.
 
Last edited:

Erik M

Medlem
Om ni inte har eget företagsavtal via företaget på hotellkedjan du bor hos som Egencia kan boka mot så bokar Egencia in er via prisalternativ de hittar via Expedias Hotel Systems. Egencia har på vissa kedjor undantag att vissa bokningar som kommer in via Expedia från dem ska vara poängkvalificerande (de ska även kunna boka Expedias valliga prisalternativ också som inte är poängkvalificerande), så hotellet behöver kontrollera noggrant i prisbeskrvningen för att de ska se informationen att den ska vara poängkvalificerande. Annars utgår säkert hotellpersonalen enbart från vad de ser vid första anblick och då står det "Source Expedia", vilket på de flesta kedjor inte är poängkvalificerande.
Vilket supermegabra svar! Tack!!
 
Om ni inte har eget företagsavtal via företaget på hotellkedjan du bor hos som Egencia kan boka mot så bokar Egencia in er via prisalternativ de hittar via Expedias Hotel Systems. Egencia har på vissa kedjor undantag att vissa bokningar som kommer in via Expedia från dem ska vara poängkvalificerande (de ska även kunna boka Expedias valliga prisalternativ också som inte är poängkvalificerande), så hotellet behöver kontrollera noggrant i prisbeskrvningen för att de ska se informationen att den ska vara poängkvalificerande. Annars utgår säkert hotellpersonalen enbart från vad de ser vid första anblick och då står det "Source Expedia", vilket på de flesta kedjor inte är poängkvalificerande.
Det brukar stå "EXPEDIA-RATE" eller "PUBLISHED RATE" på själva bokningen. Det är den senare jag alltid har som bokar via Egencia som är med avtalskod rakt in i Scandics system och jag får då samma pris som på hemsidan.
 
Det brukar stå "EXPEDIA-RATE" eller "PUBLISHED RATE" på själva bokningen. Det är den senare jag alltid har som bokar via Egencia som är med avtalskod rakt in i Scandics system och jag får då samma pris som på hemsidan.

(Läste fel så tog bort ett inlägg). Du har avtal och då står det annorlunda såklart. Man har man inte avtal så kan det ibland ändå se ut som en rate är Expedia och en inte är det, men i själva verket är båda Expedia, bara att ett är en med Egecia-specialavtalade villkor (poäng, pris, etc) och ett är Expedias pris och villkor.
 
Lånar tråden lite...
Jag bokar mina jobb-nätter med Egencia. Väljer rate som uttryckligen ska ge poäng.
Men vid incheckningen får jag ofta höra att det inte räknas, det är tredje part eller så. Har varit med om det på Nordic Choice och på BW.
Varför vill hotellen göra såhär?

Det är lite special med Expedia o Egencia, men skall vi ju veta ;)

Be receptionisten kolla på comments och eller rateinfo i bokningen. Så här står det när den kommer från Egencia, där medlemsnumret är med så vi kan lägga in i förväg

"Expedia Collect Booking, 2 Twin Beds, Non-Smoking, Expedia Virtual Card will be activated from the day of Check-in.
Source Channel:Egencia
Loyalty Member: Wizzlebang Pro, Program Name: SH, Membership ID: 308123XXXXXXX
Source:EXPEDIA"

På rateinfon i bokningen står det även "FLEX RATE for Egencia via Expedia. GPR Point for Scandic Friends Members!"

Och på en vanlig expedia;

"Expedia Collect Booking, 2 Twin Beds and 1 Double Sofa Bed, Non-Smoking, Expedia Virtual Card will be activated from the day of Check-in.
Source Channel:Hotels.com
Source:EXPEDIA"

Och på Rate infon - "Expedia Flex rate. Not Eligible for loyalty points"
 
Toppen