Detta med Finnair känner jag som ett återkommande problem, 6 vistelser av 10 får jag påminna medlemsservice om att poängen saknas.Uppmärksammade även att Scandics medlemsavdelning fortsätter att briljera då jag bad receptionen igår att lägga in mitt Finnair-nummer så jag kunde "dubbeldippa". Hon bakom disken säger: Det är redan fixat ser jag här.
Haft problem med att tidigare hotell missar detta, eller gör fel så medlemservice sa att de skulle hålla koll på mina framtida bokningar, uppskattas!
Korrekt, den infon jag fått är att Scandic skickar "filen" till Finnair på måndagar för intjäningen föregående vecka. Nu för en månad sedan hade dom en längre backlogg efter sommaren. Men när jag väl uppmärksamma dom tog det knappt 48h så hade jag poängen inne.Detta med Finnair känner jag som ett återkommande problem, 6 vistelser av 10 får jag påminna medlemsservice om att poängen saknas.
Tror det r lite si också med kunnandet hur man lägger in detta och att det faktiskt till skillnad mot EuroBouns är tillåtet med både Friends och Finnair.
Hur är det med Red Level nu? Har det tillkommit/försvunnit några förmåner senaste åren? Var Red tidigare, men är "bara" Top nu. Är det fortfarande 3x intjäning och fri frukost som är största skillnaden mellan Top och Red? Funderar på om det är läge att gå för ett Red igen nu då dom kör dubbla nätter kampanjen igen (har för tillfället 70 intjänade nätter för senaste 12 månaderna). Fortfarande 85 nätter som gäller?
Det är ju 85 nätter som gäller för RED, så det bör ju inte vara några problem att återkvalificera för din del.Nu väntar man med spänning efter att ha gjort 149 hotellnätter under 2022 och det störtdök och lika många nätter har inte blivit av under 2023 enligt tänkt plan. Har ca 107 nätter registrerat på kontot senaste 12 månaderna och RED Level skall gå ut 31 Maj, eller snarare räknas om ifall jag får behålla statusen ett år till.
Ska bli intressant att se. Jag passar på och äter så många frukostar jag kan just nu innan man kanske tappar den förmånen![]()