Senaste nytt

Ny långlinje med SAS ska annonseras i september 2024

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj, Där ser man. Som sagt, ett riktigt långskott. Connections med Avianca osv.
Personligen hoppas jag på nåt annat. I tillägg till denna rutt dvs.

Oj, Där ser man. Som sagt, ett riktigt långskott. Connections med Avianca osv.
Personligen hoppas jag på nåt annat. I tillägg till denna rutt dvs.
Läser jag rätt så ska den (om det stämmer ) starta för vintern 2025-26 - dvs när en av de nya A350 kommer. Tolkar jag det rätt så skulle den linje/er som Anko avser komma i samband med den drylease som ska komma till sommaren 2025 - men kan bara vara jag som löser in saker jag vill höra

Läser jag rätt så ska den (om det stämmer ) starta för vintern 2025-26 - dvs när en av de nya A350 kommer. Tolkar jag det rätt så skulle den linje/er som Anko avser komma i samband med den drylease som ska komma till sommaren 2025 - men kan bara vara jag som löser in saker jag vill höra
Ja det är en A330-200 som skall dryleases enligt rykte och från något SKY TEAM bolag, förmodligen sätts den in på någon tunnare linje, eller kompletteras till någon befintlig linje CPH-NYC förslagsvis.
Om jag får gissa vidare så frigör man två A321 om det blir NYC och och ändrar ARN-EWR med A330-300 till ARN-JFK och sätter in en A321 på ARN-EWR som sagt bara en tanke från mig.

Ja, men = $$$$$. Mycket dyrare att åka skidor i Park City och Deer Valley än att åka skidor i Sverige eller nästan någon annanstans i Europa. Bra skidåkning och utan frysning för människor som inte hanterar kylan särskilt bra. Men det kostar mer att betala för skidskola för ett barn i Park City eller Deer Valley under en vecka än det kostar att åka skidor i Are C för en grupp på 3 eller fler med boende inkluderat.

Jag har flugit AF till SLC för att ta folk åka skidor, men även KLM har inte åkt dit.
Skidor i the Rockies slår ju allt. Steamboat. Breckenridge och Copper Mountain. Otroligt champagne-puder.
Visst kostar Vail skjortan men Steamboat hade (förut) gratis liftkort och slidhyra till barn om vuxen hyrde o köpte kort. Överkomligt för oss 4a.

Tror helt ärligt att SAS enkelt hade kunnat fått till en lönsam ARN/CPH-JED rutt 1-2ggr i veckan (A320NEO alt. A321LR). Finns många som åker dit av religiösa skäl redan nu och har stor spenderingsvilja när det kommer till Hajj-resor. Saudia ska ju förflytta sina rutter från Riyadh till Jeddah med tanke på Riyadh Air vilket också gör det lämpligt för rutten, men det gäller att få igång rutten snabbt innan Saudia öppnar upp CPH/ARN.

Tror helt ärligt att SAS enkelt hade kunnat fått till en lönsam ARN/CPH-JED rutt 1-2ggr i veckan (A320NEO alt. A321LR). Finns många som åker dit av religiösa skäl redan nu och har stor spenderingsvilja när det kommer till Hajj-resor. Saudia ska ju förflytta sina rutter från Riyadh till Jeddah med tanke på Riyadh Air vilket också gör det lämpligt för rutten, men det gäller att få igång rutten snabbt innan Saudia öppnar upp CPH/ARN.
Hajj trips from Scandinavia would be limited to a very small period once per year and won’t sustain any non-charter service. Umrah trips from Scandinavia are year-round, but the market for that also is pretty tiny in Scandinavia. It’s mostly “once and done” when it comes to those religious pilgrimage trips.

Most visits from Scandinavia to Saudi Arabia have to do with work or VFR traffic, but TK+EK/EY+QR have more of what it takes to succeed with providing good value service from Scandinavia to the Middle East for everything. And the Saudis can pour lots of money into Saudia and RiyadhAir. This leave SAS little economic room to go in that direction other than as a codeshare partner. [Saudia and Lebanon’s MEA are SkyTeam.]

SAS’s last great hope is still North America.

Skidor i the Rockies slår ju allt. Steamboat. Breckenridge och Copper Mountain. Otroligt champagne-puder.
Visst kostar Vail skjortan men Steamboat hade (förut) gratis liftkort och slidhyra till barn om vuxen hyrde o köpte kort. Överkomligt för oss 4a.
Håller med, en linje till The Rockies är ju mycket värt. Skall inte glömma Seattle eller Vancouver varifrån många skidorter kan nås

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen