Om det inte är så att han leker med orden och ersätter EWR med JFK. Det är ju formellt en ny långlinje till en Skyteam hub.Sannolikheten att Stockholm skulle få två linjer till NY är nog noll. EWR flyttas i något läge dit, men det blir en flytt, inte en till. Om det skulle väl något nytt från Stockholm är väl största chansen Atlanta, men jag tror sannolikheten att vad det än är för linje hamnar någon annanstans än Köpenhamn är väldigt låg.
LGA faller väl bort direkt. Och ATL och LAX finns redan. Skall bli intressant det här.
Skall bli mycket intressant men jag tycker tyvärr det ofta blir lite antiklimax emellanåt. Frågan är om det verkligen blir en helt ny destination. Är väl skalfördelar att maxa de som man redan flyger på likt EWR och ORD tidigare. Är det en helt ny skall väl stationsansvariga anställas, helt nya avtalspartners etableras osv. Sedan finns det ju en fördel vid strul om man har flera avgångar, är ju otal gånger man fått flyga via framförallt Köpenhamn men även någon enstaka gång Oslo om man missat sin ordinarie eller blivit inställd. Att samla New York på JFK borde ligga högt i prioritet.Har inte Anko eller någon pratat om Minneapolis i något sammanhang? Tror det var tidigt i alliansbytepratet när någon företrädare sa att "Atlanta och Minneapolis" var intressanta. Atlanta har ju redan kommit till, vilket gör att jag i så fall tror på MSP.
Last year, there were indications from SAS and from a relevant US side that SAS would consider moving equipment from a potentially shut-down CPH-IAD service to a potential new service of CPH-MSP. [For what it’s worth, CPH-ORD passenger load seems to be pretty weak nowadays (way weaker than when there were two daily SAS flights at ORD, with one being CPH-ORD and the other being ARN-ORD). CPH-ORD nowadays seems possibly even weaker than CPH-IAD.]Har inte Anko eller någon pratat om Minneapolis i något sammanhang? Tror det var tidigt i alliansbytepratet när någon företrädare sa att "Atlanta och Minneapolis" var intressanta. Atlanta har ju redan kommit till, vilket gör att jag i så fall tror på MSP.
Tänkte också på CPH-DTW med en A321LR, dock vet jag inte om det är förlångt med denCPH-DTW hade personligen för mig varit önskvärt även om jag hoppades mycket på LPI-AMS-DTW, men Delta verkar inte släppa allt för mycket awards i C. En destination som DTW skulle sannolikt ha relativt god tillgänglighet också eftersom det är nog rätt få som vill åka till Detroit på semester. Osäker på vilken av MSP och DTW är bäst ur cargo synpunkt, i nära anslutning till Detroit ligger ju isf Ambassador Bridge (den mest trafikerade internationella gränsövergången i Nordamerika avseende handel).
Så du ger San Jose i Costa Rica max 1% chans?Kommer med 99% sannolikhet vara någon av dessa flygplatser.
Visa bifogad bild 156718