Senaste nytt

Ny långlinje med SAS ska annonseras i september 2024

Status
Stängd för vidare inlägg.
Behöver inte betyda nånting men ska man vara petig så säger han väl när han återger frågan ”Will you… into Skyteam hubs?” Skulle det ligga något i det, betyder det väl att San José går bort?

Hursomhelst tror jag faktiskt att det kan vara ARN till befintlig destination, JFK? Hoppas såklart på något roligare men en till långlinje från ARN till USA får ändå anses vara nödvändigt.

Last edited:
Behöver inte betyda nånting men ska man vara petig så säger han väl när han återger frågan ”Will you… into Skyteam hubs?” Skulle det ligga något i det, betyder det väl att San José går bort?

Hursomhelst tror jag faktiskt att det kan vara ARN till befintlig destination, JFK? Hoppas såklart på något roligare men en till långlinje från ARN till USA får ändå anses vara nödvändigt.
Tveksamt om de skulle räkna en ny flygplats i "New York" som en ny linje. Fullt medveten om att EWR/JFK inte är city pairs längre.

Sannolikheten att Stockholm skulle få två linjer till NY är nog noll. EWR flyttas i något läge dit, men det blir en flytt, inte en till. Om det skulle väl något nytt från Stockholm är väl största chansen Atlanta, men jag tror sannolikheten att vad det än är för linje hamnar någon annanstans än Köpenhamn är väldigt låg.

• Gilla
Reactions: fcx
Jag hoppas verkligen på Mexico City. Och hade inte varit helt onaturligt heller, eftersom det finns en uppsjö möjliga connections härifrån.

Ja, det blir ju en stor Skyteamhubb med mycket anslutningar till resten av Latinamerika.

Å andra sidan vet jag inte hur läget är med Mex just nu, de är kinkiga med att låta nya flygbolag etablera sig där och vill hellre de använder den nya flygplatsen. Men det vill ju inte bolagen för då finns det få anslutningsmöjligheter.

Icke artikel, inget nytt där.
Att säga att JFK är en unserved route från ARN/OSL blir extremt konstigt och lista hur många som flyger till JFK. Oftast tittar man ju på staden och inte flygplatsen.
Det intressantaste tycker jag var hur stor undeserved Chicago är från Stockholm. Och inte alls på listan från Oslo.

Ja, det blir ju en stor Skyteamhubb med mycket anslutningar till resten av Latinamerika.

Å andra sidan vet jag inte hur läget är med Mex just nu, de är kinkiga med att låta nya flygbolag etablera sig där och vill hellre de använder den nya flygplatsen. Men det vill ju inte bolagen för då finns det få anslutningsmöjligheter.
Stämmer nog det ja. Antingen så blir det Terminal 2 på MEX med Delta och Aeromexico eller så kan de ju strunta i Mexico City.

Asien känns väl helt uteslutet så länge man inte får flyga över Ryssland?

Man kan ju alltid drömma om nya linjer från ARN men känns inte en kvällsflight till NYC (kanske JFK denna gång?) som det som ligger nämrst från ARN, finns efterfrågan från övriga USA? Verkar ju inte som andra linjer funkat historiskt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen