ResenärenLars
Medlem
och Air Canada till Montreal, utöver den till Toronto parallellt med SAS. (enl Flightradar24)Varken jag eller statistiken bryr sig om hur någon i Malmö eller Stockholm räknar.
Om vi tar bort SAS långdistansflygningar från Köpenhamn (som Cristoffer för övrigt räknade ner dagarna till innan han trodde SAS skulle gå i konkurs), vad är då kvar som skiljer sig från Arlanda? Jo, det är en linje med Air India och en linje med Singapore Airlines,
Delta flyger dessutom parallellt med SAS till JFK. (enl. Flightradar24)
För övrigt så går det inte att resonera som du gör att det högre antalet långdistanslinjer från Kastrup beror på SAS strategi. Möjligen om man med strategi menar att tjäna pengar, men annars så funkar det dåligt. Det står ju flygbolagen fritt att välja varifrån man vill flyga. Varför väljer då inte fler att flyga till/från Stockholm? Ingen av de linjer från Arlanda som SAS avslutat har ju tagits upp av någon annan. Varför är det så om nu linjen varit lönsam?
En hypotetisk fråga, om SAS hade valt att avsluta sina långdistanslinjer från Kastrup, tror du då inte att ett flertal av dessa faktiskt hade plockats upp av andra?