Senaste nytt

Nu börjar korthuset falla

Svenska73

Medlem
Igår kastades första stenen in i mitt korthus och jag har för första gången i mitt liv tappat en guldstatus. Det känns faktiskt riktigt tungt.

Nu var det iofs min M&M SEN status som gick ner till FTL då jag inte krediterat en enda flight till dem sedan jag fick kortet via en statusmatchning, men ändå. Jag har aldrig tidigare tappat en guldstatus och nu kan jag inte längre säga att jag är 2x *G.

Hur känner ni andra när ni tappar status, oavsett om den var något som ni använde och försökte kvala om till eller bara ett kort till i plånboken?
Bryr mig inte det minsta då jag sällan nyttjar Guldstatus. Köper antingen Business eller använder poäng. Senaste resan var nog första gången jag faktiskt nyttjade det genom att resa med 3 baggage i USA på United. Jag känner mig som en diamant oavsett korten i plånkan :)
 

FlyingFire

Medlem
Igår hände det, det väntade, men ack så tråkiga fallet.

Jag fick mitt Aegean-guld på tiden det var lika lätt som att äta flingor. Så jag hade väl det här coming.

Igår trillade silvret ner i brevlådan, slut på lounger, champagne och gå-före-i-kön.

Tack för tiden, det var jävligt trevligt, tack BC.se för att ni visade mig vägen dit. Jag tar det vidare själv, jag ska nog tröst-uppgradera mig och kompisen till biz OSL-EWR i mars, lika bra så att man får prova SAS framför skynket. Kastlös.
 

Jonas C

Medlem
Tappade SJ Prio Grå förra månaden. Märkte det först förra veckan då jag blev tvungen att betala 25kr för kaffet på SJ InterCity när jag drog kortet. Detta trots att giltighetstiden på kortet stod som 02/2016. Snart ryker också Club Carlson Gold för andra gången, så man får väl se om man lyckas förlänga det på något sätt.
 

Valley

Medlem
Tungt med statustapp.
Tänk den gången som SAS gjorde storrensningen bland guldinnehavare, och människor till och med grät för att de blev av sin status :)

Har ju själv gått från topp till absoluta botten......
 
Tappade A3 jag också men gör inget.
Dock är det fruktansvärt tungt på hotellsidan just nu, får köra på hotels.com ett tag framöver känns det som...

Det irriterande är att jag har högsta på BW och kunde matchat mot HH Diamond men kastade dumt nog kortet och minns inte vilken email jag registrerat kontot på. Har testat flera utan framgång. Sak samma, hotels.com funkar så länge.
 
Toppen