Senaste nytt

Nu börjar korthuset falla

Där rök mitt American Airlines Platinum. Kan bekräfta vad redan troligen var känt, man måste ha minst 4 AA-ben för att kvalificera sig. Hade tillräckligt med poäng för Guld men 0 ben.

Däremot verkar hittills inte Marriott vara så kinkiga med gränsen 50 nätter för att återkvala till Guld, verkar som det kanske funkar även med 46 nätter.

Verkar uppenbarligen som AA har täppt igen en del luckor, både med antalet AA-ben och att uppgraderingar faktiskt slutar gälla när AA säger att de skall sluta gälla... Snopet i alla fall - även om det är helt korrekt.

Tappat status hos Flying Blue men fått Guld hos Virgin som gäller på Delta istället.
Troligtvis har jag tappat GHA Platinum status Gratis GHA (Kempinski mfl.) Platinum |
som jag har för mig skulle gå ut 02/2015.
Troligtvis säger jag, för jag kan inte logga in på kontot eftersom jag inte jag kommer inte ihåg
användarnamnet, och medlemsnummer räcker inte :oops:

Följande hände vid månadsskiftet. Tappade precis som @Homer mitt GHA Platinum (som jag faktiskt använde en gång!). Mitt Club Carlsson Guld blev silver, men det skickade jag in att matcha om idag. Accor är nere på Classic, men har följt råd i en annan tråd här så det kanske bättrar sig. Hilton är jag fortfarande Silver hos, men borde väl bli Blue snart.. I slutet av mars försvinner mitt Flying Blue Silver, men om jag bokar dealen till Sydamerika så kan det bli högre nivåer igen :)

Följande hände vid månadsskiftet. Tappade precis som @Homer mitt GHA Platinum (som jag faktiskt använde en gång!). Mitt Club Carlsson Guld blev silver, men det skickade jag in att matcha om idag. Accor är nere på Classic, men har följt råd i en annan tråd här så det kanske bättrar sig. Hilton är jag fortfarande Silver hos, men borde väl bli Blue snart.. I slutet av mars försvinner mitt Flying Blue Silver, men om jag bokar dealen till Sydamerika så kan det bli högre nivåer igen :)
Lider med dig....

Där rök mitt American Airlines Platinum. Kan bekräfta vad redan troligen var känt, man måste ha minst 4 AA-ben för att kvalificera sig. Hade tillräckligt med poäng för Guld men 0 ben.

Däremot verkar hittills inte Marriott vara så kinkiga med gränsen 50 nätter för att återkvala till Guld, verkar som det kanske funkar även med 46 nätter.
Lyckades du behålla BA Guld?

Lyckades du behålla BA Guld?

Nja, är väl svaret. Det står ju att jag återkvalar på 1500 TP, men å andra sidan så står det på min sida att mitt guldkort är giltigt till juli 2016. Så vi får väl se vad som händer:confused: Vad som än händer insåg jag att jag max kunde hålla det till juli -16, så öppnar det dörren till guldkortsloungerna är jag nöjd:)

Appropå Marriott, fick bekräftat idag att jag behåller guld, fast jag inte riktigt nådde 50 nätter. Men som @JacobGBG tidigare har nämnt verkar dom ha en liten gräddfil för Europeer. Mot slutet av -13 (spetember tror jag) fick jag ett erbjudande om att återkvala till om jag bodde ytterligare 10-12 nätter när jag låg runt 26-27 nätter.

Japp, Marriott verkar erbjuda detta i synnerhet till icke-amerikaner. Fick krav på 14 nätter. Tror jag hade 25 när erbjudandet kom. Fixade det med en "mattress run", dvs övernattning på Courtyard i Stockholm ;)

Nu är det off topic från den här tråden.

För första gången har jag status som jag tjänade genom flygningar (ej statusmatch) på alla tre allianser.
Det är dock oneworld Ruby och SkyTeam Elite (båda motsvarar som Star Alliance Silver). Inom Star Alliance har jag Star Alliance Gold.

Det blev ganska många Skyteam flygningar i år jämfört med tidigare år.

Toppen