Senaste nytt

Nu börjar korthuset falla

Aegean Silver här med. Har nu bara LH*G kvar i Star Alliance.
Med andra ord inga fler cornflakes guld?
Igår kastades första stenen in i mitt korthus och jag har för första gången i mitt liv tappat en guldstatus. Det känns faktiskt riktigt tungt.

Nu var det iofs min M&M SEN status som gick ner till FTL då jag inte krediterat en enda flight till dem sedan jag fick kortet via en statusmatchning, men ändå. Jag har aldrig tidigare tappat en guldstatus och nu kan jag inte längre säga att jag är 2x *G.

Hur känner ni andra när ni tappar status, oavsett om den var något som ni använde och försökte kvala om till eller bara ett kort till i plånboken?
Hur ser det ut för din del numera? Lyckades du behålla EBG och FB Platinum?

CX Diamond-> Green, hardt og brutalt fall dette. OW Emerald var utrolig positivt på bakken med Loungetilgangen.

Fick besked i veckan om att jag tappade mitt Silver på Radison:eek: Hade jag kvar det, var min reaktion:p M a o, var inget som smärtade, eftersom jag avvecklade mina poäng där när dom sänkte konverteringskursen till miles för några år sedan. Däremot kommer jag att släppa mitt FTL när året går ut. Det gick ju att kvalificera sig för BAEC-gold med den höjda gränsen, så det skall försvaras med näbbar och klor:)

Behåller mitt Radisson Gold och Accor Gold m.h.a. aktieinnehav och någon enstaka,
sporadisk övernattning. Kämpar hårt för att behålla BAEC Gold och HH Diamond men
senaste årsskiftet fick jag matcha för att kunna behålla HH Diamond. I Star Alliance
glider jag fram på en "räkmacka" genom Gold/Senator for Life hos SAS och Lufthansa.
Försökte matcha Alitalia Millemiglio men var för sent ute så det gick tyvärr inte.. Hade
varit bra att ha när jag för en gångs skull skall flyga SkyTeam.

Däremot kommer jag att släppa mitt FTL när året går ut.

Det som skall tilläggas är att i och med att i och med att Life Miles öppnar för LH F igen och tillåter blandade klasser så finns det en möjlighet för oss som inte har *A som huvudallians att komma åt LH F. Jag ska iofs se till att boka LH F före nyår inför min planerade jorden-runt i F i norra hemisfären sommaren -17. Ja, det är en galen framförhållning, men begreppet sommarresa måste ju försvaras lite grann:D

I år har jag blivit nedgraderad till Silver på Radison.
Så inga fler 2 för 1 helger just nu.
Kanske får köpa 190 aktier till när jag behöver det nästa gång. ( har 10 från tiden då man måste ha minst 1 )

För en vecka sedan blev jag EBG igen . Från EBD.
I November är ordningen återställd.:)
Har bara PLUS bokningar tills dess.

I år har jag blivit nedgraderad till Silver på Radison.
Så inga fler 2 för 1 helger just nu.
Kanske får köpa 190 aktier till när jag behöver det nästa gång. ( har 10 från tiden då man måste ha minst 1 )

För en vecka sedan blev jag EBG igen . Från EBD.
I November är ordningen återställd.:)
Har bara PLUS bokningar tills dess.
Kan du inte matcha ditt EBG till CCG? Det kanske inte fungerar längre?

Toppen