Senaste nytt

Nu börjar korthuset falla

Korthuset är nu mer i full aktion!
Får nog faktiskt flyga lite KLM nästa år trots allt då jag ogillar att ej ha access till Loungen i Amsterdam...
Platinum i 5 år, iår guld och efter jul silver då jag bojkottat flying blue helt nästintill efter sommaren...
EBG till nästa period säkrat om 2 veckor igen, men lär ej nå EBD då jag ej har så mkt bokat i PLUS.
På hotellsidan tappar jag HHD och Elite Black samt BWD då jag lagt 95% av alla hotellvistelser på Club Carlson iår och dragit in en halv miljon poäng där.
Ja ja vi får se vad som kan matchas eller användas när nya året ska planeras ;)
Det är lite charmen av det hela! Haha

Ja iår fallet det snabbt i de matchade hotellprogrammen kan jag lova =P
Elite tappar jag nu, Scandic, Best Western också... men inga konstigheter då jag aldrig bor där längre :D
Får kanske bli en matchning på Best Western då det kan bli aktuellt i höst

Alitalia förföll nu, blir intressant att se om det blir soft landing till Elite från Elite Plus.

HHD försvinner också idag. Matchade dock Alitaliat mot ett United Premier Platinum (3 mån) som jag knöt till Marriott för att få Marriott Gold ett år. Så nu blir det den kedjan under 2017.

Har blivit Marriott guld för första gången. Det otäcka beviset kom med posten i veckan. ;-) Har noll nätter än så länge i år så något Platinum blir det inte igen inom snar framtid. Kunde dock valt att lägga 40,000 poäng men lät bli pga resemönster så jag får ju egentligen helt skylla mig själv.

IMG_4458.JPG

Har blivit Marriott guld för första gången. Det otäcka beviset kom med posten i veckan. ;-) Har noll nätter än så länge i år så något Platinum blir det inte igen inom snar framtid. Kunde dock valt att lägga 40,000 poäng men lät bli pga resemönster så jag får ju egentligen helt skylla mig själv.

Visa bifogad bild 63859
Oj,oj, vart är värden på väg. Jag trodde du hade livslångt Platinum efter alla år i Kina.

Oj,oj, vart är värden på väg. Jag trodde du hade livslångt Platinum efter alla år i Kina.
Hade jag fattat hotellprogram redan när jag flyttade dit, och inte vid halvtid, hade det sett något annorlunda ut. Antagligen ett Iifetime Platinum på Marriott och ett LIfetime Gold på SPG eller nån annan kedja som passat.

Alitalia Guld försvann förra månaden, och tappade även Hilton Gold och Club Carlson Silver. Har dock lyckats kvala in ett Hilton Silver på stays, och TK Elite Plus är säkrat till 31/12-2020.

British Airways blev till brons..BA har inte varit attraktiva alls prismässigt så jag har valt andra bolag inom OW istället. Hilton Diamond blev silver..Accor Platinum som jag rankar högst är dock kvar minst året ut.

Toppen