Cristoffer Cedergren
Medlem
Det märkliga är ju att om man som mig varit guld i 4 år och platinum i 3 år räknas det inte ihop som 7 guldår.
Dröjer nog lite till innan det märks, mindre än 3 mån sedan katastrofen blev känd och folk har ofta lite längre framförhållning med sina hotellbokningar.Jag har premiärbott på Home nu efter namnbytet. Inga enhancements vad jag kan se, mycket nöjd med rumsuppgradering, service samt måltider. Detta var Uppsala innan ARN
Jag fortsätter bo frekvent, saknar helt enkelt alternativ. Snart incheck nytt Clarion efter loungen. Alla jag pratar med, folk i kedjan, frekvent resande bekanta mm är missnöjda med läget och att vi i princip inte tjänar frinätter, men det visar sig inte i beläggningen.
Stordalen har alltså lyckats igen, tar bort lojalitetsvärdet med poäng genom monopolliknande konkurrenssituation, höjer marginalen kraftigt, men behåller oss gäster, missnöjda numera, men bor kvar så det spelar ingen roll för honom.
Jag hoppas du har rätt, känner mig ständigt lite förnedrad numera. Jag har “hämnats” lite när det går. 8 nätter med Hotels i år, men behöver oftast statusfördelar eller är låst genom avtal.Dröjer nog lite till innan det märks, mindre än 3 mån sedan katastrofen blev känd och folk har ofta lite längre framförhållning med sina hotellbokningar.
Jag lovar att försöka men mina 5 spenn är faktiskt lite svåra att sätta sprätt påEn sak till, det viktigaste vi medlemmar kan göra. Absolut viktigaste, taktiken fungerade bra mot SAS en gång tiden, är att inte utnyttja en endaste av våra få Spenn för hotellen. Ta hellre ett leg med NAS, gör det! Lita på mig här, de ska INTE spenna bort ett annars tomt rum och tjäna ännu mer på denna fuling.
Ska bara tjäna ihop så många korvören (spenn) att jag ens kan nyttja dom...lär ta tidEn sak till, det viktigaste vi medlemmar kan göra. Absolut viktigaste, taktiken fungerade bra mot SAS en gång tiden, är att inte utnyttja en endaste av våra få Spenn för hotellen. Ta hellre ett leg med NAS, gör det! Lita på mig här, de ska INTE spenna bort ett annars tomt rum och tjäna ännu mer på denna fuling.
Svaret på varför är väl ganska uppenbart; Norwegian tror inte helt på att Spenn kommer finnas kvar om ett par år och vill ha en backup kvar att gå tillbaka till ifall att det skiter sig.Då fick det räcka. Sa upp Strawberry-kortet igår och angav kraftig försämring av bonussystemet + höjning av kortavgiften från 1/4 som anledning.
Tråkigt att se nordens bästa loyaltysystem för hotell åka i papperskorgen (särskilt när man efter flera års gnetande uppnått platinum lifetime).
Undrar fortfarande varför Strawberry valde att helt gå över till Spenn samtidigt som Norwegian kör båda systemen parallellt.