Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Jag hade missat denna lilla "debatt" mellan Christoffer Sundby, VD för Spenn och Alexis Barnekow, vd på Chatflights.

Första inlägget: https://www.travelnews.se/analys/analys-nya-spenn-saknar-sas-eurobonus-magi-effekt/

Utdrag från Sundbys svar ( https://www.travelnews.se/poangnyheter/debattsvar-spenn-skapar-magi-genom-enkelhet-inte-komplexitet/ ) :

"Med Spenn-modellen kommer både Norwegian och Strawberry erbjuda möjlighet till helbetalning med Spenn, som Strawberry gjort i många år, eller delbetalning, likt dagens Norwegian Reward. Det kommer också att finnas uttagsmöjligheter som överstiger det monetära värdet, något Strawberry gjort länge och som andra bonusprogram inom flyg- och resebranschen är kända för. Vi tror också på värdet för konsumenten i att hitta bra förmåner, erbjudanden och unika upplevelser i Spenn-appen, snarare än att leta efter dem i olika forum. Spenn är helt enkelt det bästa från flera världar, med minimal friktion för kunden."

Det var väl minimal friktion och maximal enkelhet i Strawberrys eget program? Nja Sundby, jag tror att jag fortsätter att hänga på forum istället för att scrolla i Spenn-appen.

Det är fint att många är glada över sina 1000 spen, jag är LT Platinum och fick också några spenn när jag laddade ner appen
Men…vad ska man ha dem till?
Åka lågprisflyg till Sundsvall och bo på Clarion Collection efter att ha bott 20 nätter i jobbet.
Det här är mer än dåligt, det är avancerat dåligt…

Jag bor typ 10-15 nätter/år på hotell i Sverige (och ytterligare några utomlands) och har styrt det mesta till Strawberry de senaste åren, oftast bra eller helt ok hotell + jag gillade att enkelt vara guld genom kreditkortet och kunna plocka ut bonusnätter ganska ofta, men nu känns det som värdet har blivit betydligt sämre. Finns det något svenskt program som någotsånär motsvarar Strawberry före de senaste "enhancements" som man skulle kunna byta till, som är lönt det även om man inte bor supermycket? Eller är det bättre att bara köra på hotels.com och skita i status?

Någon som vet hur/var man kan se hur många år man redan har mot Lifetime Gold/Silver?
Nej, ingen (hos Strawberry) verkar veta alternativt inte vilja kommunicera iaf. Jag hade drygt 40% poäng mot LTG samt ett gäng år som Guld. Behåller deras MC (med minimal spend) tills jag uppnår Guld för nästkommande år. Förhoppningsvis vet jag vad som gäller då.
Som info tror jag inte Lifetime Silver fanns, bara Guld/Platinum.

Jag bor typ 10-15 nätter/år på hotell i Sverige (och ytterligare några utomlands) och har styrt det mesta till Strawberry de senaste åren, oftast bra eller helt ok hotell + jag gillade att enkelt vara guld genom kreditkortet och kunna plocka ut bonusnätter ganska ofta, men nu känns det som värdet har blivit betydligt sämre. Finns det något svenskt program som någotsånär motsvarar Strawberry före de senaste "enhancements" som man skulle kunna byta till, som är lönt det även om man inte bor supermycket? Eller är det bättre att bara köra på hotels.com och skita i status?
Både Scandic och Best Western erbjuder status match. Då slipper du börja från noll när du ska lära dig ett nytt hotellprogram och leta efter nya favorithotell.
I mitt flöde dök till och med upp reklam för BW statusmatch, någonting i stil med "är du inte nöjd med ditt nuvarande hotellprogram så erbjuder vi...." . Konkurrenterna har full koll på att Strawberry gör bort sig:)

Toppen