Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Undrar hur det går med Spenn.... Jag fick följande på mail idag....

BLACK WEEK? WE PREFER SPENN WEEK!​

1000 winners get 10,000 Spenn!​

Black Week is here! That means you’ll find some extra great deals from our partners in the app. But what’s better than Black Week? Spenn, of course! This week, we’re giving away a total of 10,000 Spenn to 1,000 lucky winners!

Since you already have the app, you’re automatically in the draw, but spread the word to family and friends who haven’t downloaded the Spenn app yet!

Good luck!​

Undrar hur det går med Spenn.... Jag fick följande på mail idag....

BLACK WEEK? WE PREFER SPENN WEEK!​

1000 winners get 10,000 Spenn!​

Black Week is here! That means you’ll find some extra great deals from our partners in the app. But what’s better than Black Week? Spenn, of course! This week, we’re giving away a total of 10,000 Spenn to 1,000 lucky winners!

Since you already have the app, you’re automatically in the draw, but spread the word to family and friends who haven’t downloaded the Spenn app yet!

Good luck!​

Nu förutsätter jag ju att de kommer att dela ut totalt 10 miljoner spenn (10000 per vinnare), men med formuleringen "a total of 10,000 Spenn to 1,000 lucky winners!" öppnar ju för tolkningen att det är just totalt 10000 som ska delas ut, dvs i snitt 10 spenn per vinnare...

Öppnade appen och jag har 1110 spenn. Undrar var de extra 109 kommit från.
Nokspenn kanske följer Nok som har stärkts senaste tiden 4-5%. Då blir ju svenskspenn mindre värda=mer svenskspenn, intressant om de följer dagliga valutakurser. Troligen peggad mot norskspenn då. Jag ser mitt lilla saldo cckså rör på sig trots noll aktivitet från min sida.

Hur kan de mena detta är ett enklare program? Norsk logik helt enkelt eller finns det annan förklaring?

Ja, säljer man hotellnätter för snittpris 700 kr i dyra länder som Sverige och Norge är det svårt med högre vinst. Så vi får väl vara glada så länge det varade.

De har redan höjt priserna rejält 2024. Höjer priserna för mycket och efterfrågan/beläggningen sjunker. Devalveringar av lojalitetsprogrammet kommer inte att öka efterfrågan, men nu bryr sig Strawberry mer om rumspriser och kostnader än beläggning. På en norsk eller svensk marknad som är så starkt beroende av lokal efterfrågan och med överutbud stora delar av året, säljer hotell låga priser eftersom det är vad marknaden vill betala. Ökad marknadskoncentration är vad Stordalen verkligen vill, och det ser vi med hans flygplatsplaner.

Stordalen räknade för mycket med lågräntemiljö.

Norwegian Airs lojalitetsprogram är också rörigt. Det är meningen att jag ska få gratis platsval var som helst i kabinen på alla biljetter, men det fungerar inte ens när de andra förmånerna på samma bokning fungerar. Strawberry och Norwegian är perfekta för varandra.

Jag tycker det låter som en del fortfarande hoppas på att Spenn kommer bli bra, det tror inte jag. Ryck av plåstret och boka in en natt på Scandic, BW eller via Hotels.com, det är annorlunda men ändå rätt bra här på andra sidan :)
Jag kommer dock behålla mitt MC för att behålla status under tiden jag tar ut mina frinätter.

Toppen