Senaste nytt

Nordic Choice Hotels blir Strawberry

Tyvärr ett mönster, ja. Synd att se strawberry falla för det särskilt som det låter som man inte alls kan få det där.

En del hotell kan man ju fortfarande få daglig, det är bara inte default. Det är bättre med val...

Före pandemin "mutade" ju tex många av Marriott kedjans hotell med poäng om man valde bort housekeeping, men man fick det som default. Som poängjägare var det definitivt bättre. Risken är väl att man i nästa fas kommer behöva betala extra om man alls ska få det.

(so much för "inga försämringar" för övrigt...)
Precis. Tråkigt.

Detta brukar jag alltid tänka på - istället för att alltid be om detta, hade det varit toppen om det gick att välja i appen. Själv vill jag få daglig städning. Känns som många har börjat med detta för att tjäna in pengar. Vilket då påverkar oss kunder. Mer digitalt, och det gäller alla kedjor.
Det hymlades inte med att det var att tjäna pengar, inte att skänka pengar till välgörenhet eller något liknande, de påstår att de spar 10 minuter per rum att inte städa dem.

Grym sign-up bonus! 20k poäng (räcker med 3st köp av valfri valör), GOLD direkt och ingen årsavgift. Har man inte NCC/Strawberry MC är detta ett grymt tillfälle om man kan leva med en UC.
20k poäng = 2 nätter på Comfort Arlanda för typ 3kr. Vad passar bättre än 3st tuggummi med jordgubbsmak:
Synd att Strawberry inte har point-sharing, då tror jag både frugan och sönerna fått skaffa varsitt kort :cool:
Hade ju hoppats på att kampanjerna i samband med rebrandingen även skulle sträcka sig till Coop, men nä. Inte än iaf.

Detta brukar jag alltid tänka på - istället för att alltid be om detta, hade det varit toppen om det gick att välja i appen. Själv vill jag få daglig städning. Känns som många har börjat med detta för att tjäna in pengar. Vilket då påverkar oss kunder. Mer digitalt, och det gäller alla kedjor.
Vi hade en forskningsintervju idag med en representant ganska högt upp, hade ingen med Strawberry att göra. Men han sa apropå digitalisering att dom tittar väldigt mycket på vad man skulle kunna göra i appen. Tydligen finns det en hel del folk som jobbar med den biten.

@Lollet glömde kolla in här men hade personlig inbjudan och var givetvis där. Grymt rolig fest, pratade med en del officiella och de har minst sagt stora planer. Detta kan bli grymt bra, bara låta NCMC kortet glöda nu

De kommer att öppna flera hotell framöver, vid Järntorget i Göteborg öppnar det i oktober Clarion Draken där det två översta våningarna blir bar och resturang, där kommer det även att bli shower Jill Jonsson kommer att uppträda i höst!

Kalmar kommer att få ett nytt hotell, i Norge håller man på att fylla ut sina vita fläckar i den norra delen av landet, Bodø får nytt hotell samt en ort som jag inte minns namnet på i närheten av Bodø där öppnade man ett nytt hotell fredags.
I Danmark och Finland är man finns man endast i huvudstadsområdet men tittar nu på andra orter i dessa länder.
Många av de nya hotellen får företagslägenheter.
I nuläget med osäkerheten vart konjunkturen är på väg så på några av de nya projekten avvaktar starten av bygget några kvartal.

Man talade även om sitt miljöarbete, tallrikarna vid frukosten kommer att bli mindre så att man inte kommer att kunna lägga på så mycket utan man får gå flera gånge, men man kommer inte ta bort produkter som vi gäster uppskattar ett exempel var bacon som de serverar 22 ton av varje år
Det kommer bli färre produkter av det röda köttet och mer av fågelkött vid frukosten och i restaurangerna.

De kommer erbjuda service även till personer som inte bor på hotellet som exempelvis att man lämmar in sin tvätt på väg till jobbet och hämtar ut den på vägen hem, samtidigt kan man köpa sitt morgonbröd på hotellet.

De var stolta över mångfalden av sin personal de var över 170 länder som var representerade bland de anställda.

IMG_1555.jpeg

Toppen