Senaste nytt

Nordic Choice Hotels blir Strawberry

Vadå, att folk sliter ut rummet mer då det är ostädat? Hänger inte riktigt med här? Speciellt då rummet ändå städas mellan olika gäster.

Vet inte riktigt hur jag tänker, Men kanske att om det spills och blir en fläck som inte tas bort "direkt" utan får gro in i 4-5 dagar innan städning sker? :)
Ska försöka fundera ut hur jag tänker :O

Vi hade en forskningsintervju idag med en representant ganska högt upp, hade ingen med Strawberry att göra. Men han sa apropå digitalisering att dom tittar väldigt mycket på vad man skulle kunna göra i appen. Tydligen finns det en hel del folk som jobbar med den biten.
Det låter toppen. Enkelt o bra för kunder och för hotellen :)

Vet inte riktigt hur jag tänker, Men kanske att om det spills och blir en fläck som inte tas bort "direkt" utan får gro in i 4-5 dagar innan städning sker?
Ska försöka fundera ut hur jag tänker :O

Typ att ett ostädat rum skulle uppmana till ett slarvigare beteende?

Broken windows theory - Wikipedia

In criminology, the broken windows theory states that visible signs of crime, anti-social behavior and civil disorder create an urban environment that encourages further crime and disorder, including serious crimes.

Nån som bokat ett Preferred hotell med Strawberry poäng än? Det är ju onekligen ett bra sätt att spendera poäng på när hotellnätterna här hemma ligger på i snitt 750 kr/natt.

Jag tänker att om städpersonalen får mer tid över så kan de säkert bli klara snabbare med utcheckade rum, vilket kanske leder till att man kan få sin tidiga incheckning lite tidigare och att den sena utcheckningen kanske fungerar bättre eftersom städningen är en av faktorerna som försvårar early checkin/late checkout.

Hoppet är förvisso det sista som överger en, men jag tror tyvärr det är överdrivet optimistiskt att tro att detta innebär att samma antal städare får mindre att göra. Det är nog tyvärr så att det blir ännu färre som arbetar med städningen, vilket om vi har otur kan innebära att det fungerar sämre under högtryckstider/perioder.

Trenden i reseindustrin är stark vad gäller minskat städande. Förutom många hotellkedjor har samtliga av de tre största inom cruise dragit ner lugarstädningen. Personligen stör inte det mig så mycket, faktiskt skönt på vissa sätt, men jag tror faktiskt att slitaget kommer visa sig öka en hel. Det kan m.a.o. kosta mer än det smakar.

Last edited:
De kommer erbjuda service även till personer som inte bor på hotellet som exempelvis att man lämmar in sin tvätt på väg till jobbet och hämtar ut den på vägen hem, samtidigt kan man köpa sitt morgonbröd på hotellet.

Haha. Jag bor på Clairon i Solna många dagar varje år. Och sämre smörgåsar får man nog leta efter.

Har sagt till i repan otaliga gånger, men detta hotellet är inte ett bra ställe att börja snacka bröd med. Och då är det huvudkontoret som ligger där.

Nåja, vi får se vad jordgubbarna hittar på. Kanske gott till frukost istället för dessa märkliga bacon man ibland får där.

Toppen