Vadå, att folk sliter ut rummet mer då det är ostädat? Hänger inte riktigt med här? Speciellt då rummet ändå städas mellan olika gäster.
Det låter toppen. Enkelt o bra för kunder och för hotellenVi hade en forskningsintervju idag med en representant ganska högt upp, hade ingen med Strawberry att göra. Men han sa apropå digitalisering att dom tittar väldigt mycket på vad man skulle kunna göra i appen. Tydligen finns det en hel del folk som jobbar med den biten.
Vet inte riktigt hur jag tänker, Men kanske att om det spills och blir en fläck som inte tas bort "direkt" utan får gro in i 4-5 dagar innan städning sker?
Ska försöka fundera ut hur jag tänker :O
Lifetime finns kvarEtt tag promotades Lifetime hårt, jag hittar det inte ens på nya sidan men hoppas det är kvar...
Exakt!
Typ att ett ostädat rum skulle uppmana till ett slarvigare beteende?
Broken windows theory - Wikipedia
In criminology, the broken windows theory states that visible signs of crime, anti-social behavior and civil disorder create an urban environment that encourages further crime and disorder, including serious crimes.
Jag tänker att om städpersonalen får mer tid över så kan de säkert bli klara snabbare med utcheckade rum, vilket kanske leder till att man kan få sin tidiga incheckning lite tidigare och att den sena utcheckningen kanske fungerar bättre eftersom städningen är en av faktorerna som försvårar early checkin/late checkout.
De kommer erbjuda service även till personer som inte bor på hotellet som exempelvis att man lämmar in sin tvätt på väg till jobbet och hämtar ut den på vägen hem, samtidigt kan man köpa sitt morgonbröd på hotellet.