Senaste nytt

Nordic Choice Hotels blir Strawberry

Olle K

Medlem
På mailen..

Vi är så glada för att just du är medlem hos oss, och nu skriver vi snart ett nytt kapitel i vår historia.

22 maj 2023 blir en stor dag. Då lägger vi Nordic Choice Hotels på hyllan för gott och blir Strawberry. Men bekymra dig inte! Du som medlem får bara fördelar på denna förvandling.

Du får löpande mer information om vad övergången till Strawberry betyder för dig och ditt medlemskap. Och för att du ska kunna bli kvitt eventuella bekymmer; ingenting försvinner från ditt medlemskap, det blir bara bättre.
 
Mycket märkligt att dumpa ett redan inarbetat varumärke. Vill Stordalen slippa betala royalty till Choice kanske? Nordic Choice är väl lika stora som Choice i resten av världen nu.
 

fred80

Medlem
Det här har ju varit känt sen Juni föra året. Tycker spännande att se vad hotellen kommer heta framöver.

https://www.nordicchoicehotels.se/blog/nara-hjartat/nordic-choice-hotels-blir-strawberry/

"Stora, spännande saker kommer hända hos oss de närmsta tio åren. Ambitionen är att dubbla antalet hotell som våra gäster kan välja mellan, skapa fler medlemsfördelar och komma på helt nya tjänster för att göra hotellvistelsen och allt som hör till till en sömlös och minnesskapande upplevelse.

Detta är vad chefen själv, ägare Petter A. Stordalen, har att säga om saken:

– Att växa ligger i företagets DNA, och för att vi ska fortsätta det fantastiska växande som vi har sett de senaste 25 åren krävs förändring. Det räcker inte längre att bara anpassa sig. Vi ska sitta i förarsätet. Vi ska vara bäst i klassen på hotellupplevelser. Och vi ska utmana vår roll som reselivsaktör med mål om att bli mer relevanta för fler, oftare. Därför markerar Strawberry en ny och spännande era för oss."
 

airac

Medlem
Expansion utanför Norden likt Scandics äventyr i Tyskland mfl, är det jag killgissar på.
 

Combo

Medlem
Jag vet inte om jag tror eller hoppas på att det är med Clarion Collection konceptet som de skall in i Danmark, men att det skall vara "hygge" att bo på de hotellen har väl inte undgått någon. Oavsett så hoppas jag på etablering i Danmark och Finland(som Petter själv "lovat"), innan de satsar utanför Norden.
 

hco

Medlem
Mycket märkligt att dumpa ett redan inarbetat varumärke. Vill Stordalen slippa betala royalty till Choice kanske? Nordic Choice är väl lika stora som Choice i resten av världen nu.

Mmmm, har sedan vi hörde om det första gången tyckt att namnbytet är märkligt (jo ja, hans holdingbolag eller vad det nu är har ju hetat Strawberry tidigare också). Jag kanske är partisk men jag upplever att Nordic Choice (samt Clarion) är starka och positivt laddade varumärken på Stordalens huvudmarknader.

Det blir verkligen en reset av nåde att helt byta namn till Strawberry, förutsatt att alla Choice sub brands också ryker (vilket jag antar).

Stordalen kunde väl köpt hela europeiska delen av Choice istället och byggt på det.

(Grundnivån i nya programmet blir Blåbär tänker jag? Toppnivå blir Jordgubbe? Hjortron by invitation only?)
 

fcx

Medlem
Mmmm, har sedan vi hörde om det första gången tyckt att namnbytet är märkligt (jo ja, hans holdingbolag eller vad det nu är har ju hetat Strawberry tidigare också). Jag kanske är partisk men jag upplever att Nordic Choice (samt Clarion) är starka och positivt laddade varumärken på Stordalens huvudmarknader.

Det blir verkligen en reset av nåde att helt byta namn till Strawberry, förutsatt att alla Choice sub brands också ryker (vilket jag antar).

Stordalen kunde väl köpt hela europeiska delen av Choice istället och byggt på det.

(Grundnivån i nya programmet blir Blåbär tänker jag? Toppnivå blir Jordgubbe? Hjortron by invitation only?)
Det är ungefär lika stor kapitalförstöring som när man kastade "Statoil" i papperskorgen tycker jag.

...och jag är så gammal att jag minns TV-programet Tutti Frutti. Det ger lite andra associationer när man pratar om olika frukter och bär. Vem vill bli utsedd till herr/fru jordgubbe i bonusprogramet då, tro?
 
Toppen