Senaste nytt

Nordic Choice Hotels blir Strawberry

Intressant satsning och man undrar hur övriga nordiska hotellkedjor kommer möta detta.
Hoppas fortfarande att något av de stora globala hotellkedjor går in och köper en nordisk hotellkedja.

Hilton gör comeback i Scandic. Hotellen längs med motorvägen blir Hampton Inn, Haymarket passar väl som Curio/Tapestry, Continental blir Hilton, Grand Central ett klassiskt DoubleTree,

OBS SKOJAR

Last edited:
Hade helt missat detta, men riktigt kul att läsa.

Nu går vi OT här, förlåt - men vill bara säga att jag skojar och att det var önsketänk från min sida. Skämt å sido, men det är typ vad som skulle krävas för mig att lämna Strawberry/NCC i Norden. Multipla hotell i Norden som ligger under Hilton koncernen vore väldigt intressant.

• Gilla
Reactions: hco
Stort tack för informationen, uppskattas! Kanske kan du publicera videon på YouTube som en privat video alt. ladda upp på Google Drive?

Låter väldigt spännande om man kan knyta Eurobonus till Strawberry, ev dubbel dipp? ;)
Köper man Elite, blir det en rejäl utökning av antal hotell att välja på.
Sades det något om ev. förmåner för statuskunder?
Lite stressigt just nu
Man behöver inte köpa Elit de skulle kunna ingå som fristående som ett 30 tal andra hotell gör, men vet inte om det var ett exempel eller om de förhandlar samma med Eurobonus
Inget om statuskunder.

Kom på arr det informerades om att man kommer sluta med att städa rummen när man bor fler nätter än en, dock kommer man om så önskas få nya handdukar och papperskorgen tömd.
detta gäller ej Clarion som kommer att städas efter varje natt om så önskas.
Det informerades att genomsnitt gästen stannar 1,2 nätter för mig låter det lite.

Last edited:
Kom på arr det informerades om att man kommer sluta med att städa rummen när man bor fler nätter än en, dock kommer man om så önskas få nya handdukar och papperskorgen tömd.
detta gäller ej Clarion som kommer att städas efter varje natt om så önskas.
Det informerades att genomsnitt gästen stannar 1,2 nätter för mig låter det lite.
Detta brukar jag alltid tänka på - istället för att alltid be om detta, hade det varit toppen om det gick att välja i appen. Själv vill jag få daglig städning. Känns som många har börjat med detta för att tjäna in pengar. Vilket då påverkar oss kunder. Mer digitalt, och det gäller alla kedjor.

Detta brukar jag alltid tänka på - istället för att alltid be om detta, hade det varit toppen om det gick att välja i appen. Själv vill jag få daglig städning. Känns som många har börjat med detta för att tjäna in pengar. Vilket då påverkar oss kunder. Mer digitalt, och det gäller alla kedjor.
Tyvärr ett mönster, ja. Synd att se strawberry falla för det särskilt som det låter som man inte alls kan få det där.

En del hotell kan man ju fortfarande få daglig, det är bara inte default. Det är bättre med val...

Före pandemin "mutade" ju tex många av Marriott kedjans hotell med poäng om man valde bort housekeeping, men man fick det som default. Som poängjägare var det definitivt bättre. Risken är väl att man i nästa fas kommer behöva betala extra om man alls ska få det.

(so much för "inga försämringar" för övrigt...)

Toppen