Senaste nytt

Ni som saknade statuspoäng från Amex Elite - Hur gick det sen?

Jag fick mina poäng insatta häromdagen, har dock inte fått någon information från Amex än. 7 månader försenat blev jag guldmedlem.

Är det nån av er som hört av sig till SAS efter att poängen trillat in och ni blivit uppgraderade i status? Jag har ju gjort 13 resor där jag fått poäng som silvermedlem istället för guldmedlem, det är ju en hel del poäng som försvunnit på den vägen.
 

Benz

Medlem
Jag fick mina poäng insatta häromdagen, har dock inte fått någon information från Amex än. 7 månader försenat blev jag guldmedlem.

Är det nån av er som hört av sig till SAS efter att poängen trillat in och ni blivit uppgraderade i status? Jag har ju gjort 13 resor där jag fått poäng som silvermedlem istället för guldmedlem, det är ju en hel del poäng som försvunnit på den vägen.
Det är nog till AMEX som du ska rikta dina klagomål. Det är de som har problem med att skicka statuspoängen.
 
Fick igår på diamond eventet bekräftat att det är problem på grund av validering av ens namn som gör att överföring inte går igenom. Vad jag förstod det som är det inte enbart AMEX fel och jag förstod det även som att SAS också hjälper till med att lägga in poäng manuellt när inte valideringen har fungerat som stoppar överföringen.
 

mano81

Medlem
Nu har jag fått in mina poäng från AMEX. Jag märkte det inte själv men tydligen fick jag in dessa tidigare i september (2 mån sena). AMEX mailade mig och bad om ursäkt och erbjuder mig 3000 poäng för besväret. Kruxet är dock att poängen har blivit bakdaterade in i mitt föregående kvalificeringsår men det har inte påverkat min status. Med poängen så borde jag ha blivit diamant men icke. Tittar man på min statistik över lifetime gold så ser man tydligt att jag tjänade över 90 000 poäng förra kvalificeringsåret. Jag har mailat guldsupporten hos SAS. Tror att det löser sig men för er som behöver status kan det vara värt att hålla koll på.
 
Är denna tråd enbart för de som uppgraderat sig till Elite? Jag har haft det i typ fem år och poängen brukar ha kommit i mitten av september. Igår drogs årsavgiften (2 oktober varje år typ), men har inte fått statuspoäng än.
Är det andra som haft bekymmer utanför uppgraderingsspåret?
 

Splix

Ny medlem
Vill bara meddela att poängen trillade in idag (bakdaterat till 22/12). Det tog nästan 10 månader men nu äntligen är man guld! Får väl se hur länge luckan håller i sig med tanke på SAS framtid men det blir säkert bra.
Ni som fått kompensation, är det ”alltid” 10.000 poäng? Tycker det är lite snålt med tanke på att jag missat fördelarna på ett flertal resor enbart pga deras strul.
 
Är denna tråd enbart för de som uppgraderat sig till Elite? Jag har haft det i typ fem år och poängen brukar ha kommit i mitten av september. Igår drogs årsavgiften (2 oktober varje år typ), men har inte fått statuspoäng än.
Är det andra som haft bekymmer utanför uppgraderingsspåret?
Kan meddela att även jag blev drabbad, trots att jag inte hade uppgraderat. Ringde Amex, de kunde se att det misslyckats, la ett ärende, och några dagar senare fanns poängen hos SAS.
 

infosky

Medlem
Amex har skickat ut en kundundersökning om SAS Elite, skrev att jag var missnöjd med utbudet online med bla Klarna-ansluta butiker och saknar kampanjer & rabatter som erbjuds för andra Amex kort. Även problem med statuspoäng och att man inte har kunnat följa poängen via hemsidan, drog ner betyget. Får se om det händer något framöver...
 

Gus

Medlem
Jag tänkte be frugan värva mig till Amex Elite eftersom jag är sugen på statuspoängen. Jag finner dock inget ställe i ansökan där jag ska fylla i mitt namn!? I min Eurobonusprofil stavar jag mitt efternamn med oe eftersom jag har Ö i mitt efternamn och jag vill att allt ska bli rätt från början.
 

Doctor-X

Medlem
Är det någon som tecknat ett AmEx Elite inom de närmsta månaderna som vet om problemet med överföringen av statuspoängen kvarstår?
 
Toppen