Har du skrivit till Amex eller ringt de? Verkar som att man behöver tjata lite på de för att det ska hända något.Kul att flera av er fått in era poäng. Här lyser dom dock fortfarande med sin frånvaro.![]()
Ringt kanske 8-10 gånger sedan december förra året. Har två aktiva ärenden samt ett ärende hos SAS. Händer nada.Har du skrivit till Amex eller ringt de? Verkar som att man behöver tjata lite på de för att det ska hända något.
Ja det är ju lite omöjligt att veta vad som händer då alla säger olika när man ringer in.Ringt kanske 8-10 gånger sedan december förra året. Har två aktiva ärenden samt ett ärende hos SAS. Händer nada.
Jag tror inte de har koll alls. Jag har fått erbjudande om uppgradering även att jag inte har något kort alls just nu.Jag är också en av de drabbade som aldrig får mina poäng utbetalade. Över åtta månader har gått nu sedan poängen skulle betalas ut.
Det som förvånar mig nu är att att jag i dagarna fick ett mail från SAS där de erbjuder mig att uppdatera mitt kort från Amex Premium till Amex Elit och få 20.000 extrapoäng. Men jag har ju redan gjort den uppdateringen av mitt kort för åtta månader sedan. Börjar fundera om nån del av felet ligger här. Har fler som redan har Elite-kortet fått detta erbjudande? Ringde SAS tidigare för att kolla vilket Amex-kort jag står registrerad för hos dem, men de kunde inte se detta. Det är ju jättekonstigt att få ett erbjudande att uppgradera till ett kort jag redan har.
Vad jag förstått efter att ha pratat med kundservice är att det bland annat är detta som är ett av felen, att kortet inte registrerats rätt hos SAS. Detta skulle uppdateras manuellt hos SAS av Amex på något sätt.Jag är också en av de drabbade som aldrig får mina poäng utbetalade. Över åtta månader har gått nu sedan poängen skulle betalas ut.
Det som förvånar mig nu är att att jag i dagarna fick ett mail från SAS där de erbjuder mig att uppdatera mitt kort från Amex Premium till Amex Elit och få 20.000 extrapoäng. Men jag har ju redan gjort den uppdateringen av mitt kort för åtta månader sedan. Börjar fundera om nån del av felet ligger här. Har fler som redan har Elite-kortet fått detta erbjudande? Ringde SAS tidigare för att kolla vilket Amex-kort jag står registrerad för hos dem, men de kunde inte se detta. Det är ju jättekonstigt att få ett erbjudande att uppgradera till ett kort jag redan har.
Ett tips är att ytterliggare en gång dubbelkolla så att namnen är lika på ditt EuroBonus och hos Amex. Mina studsade först o hade kollat namn osv. men långt senare var de en annan på kundtjänst som upptäckte att de ändå inte hade alla mina namn i något av Amex system. Efter det verkade de i alla fall som SAS tog emot poängen men tog ytterliggare någon vecka innan de kom in. Se även till att få ett ärendenummer om du inte fått det. Kändes som de blev prioriterat då.Jag pratade nyss med Amex angående mina statuspoäng. De hade skickat dessa i juli men de hade kommit tillbaka. Ungefär så beskrev man det.
De säger att deras team jobbar med frågan för att försöka lösa det så snabbt som möjligt.