Nytt år, ny kvalifikationsperiod, nya problem, allt pga förra årets problem.Signade upp i slutet av mars 2023. Amex försökte flera gånger att skicka poäng till SAS men misslyckades.
Inte förens sista juli 2023 lyckades man få över poängen. Det var min sista dag på kvalifikationsperioden.. men amex lovade att detta ska backtrackas till april 2023.
Januari 2024 försöker de skicka in poängen och det failar, fine, inte april än. Amex agenten säger att det ska funka i april.
April 2024 failar det igen, jag ringer in och frågar igen vad som händer. Nu kopplas jag till den engelska kundtjänsten även om jag väljer den svenska.
På kundtjänsten säger de att backtracking inte existerar. Anledningen till att poängen inte överfördes vid april va att det rejectades av deras system eller avdelning som sköter detta? Kan endast skickas en gång per år, och hon lovade mig att jag skulle få poängen i juli. Efter en del snack så säger hon att hon ska ringa SAS och pratade med dem.
Trodde hon satte mig på hold, men hörde SAS bekanta hissmusik och självklart hade hon kopplat mig till SAS bokningsavdelning istället....
Men jag snackade med snubben på SAS som förstod detta. Han sa att det kunde lösas genom att SAS lägger in de 20k statuspoängen, men det behöver vara Amex som ringer in och bekräftar detta.
Vilken soppa allt har varit, får se om det löses i år eller om jag bara ska ge upp kortet.