Senaste nytt

Ni som saknade statuspoäng från Amex Elite - Hur gick det sen?

Ringt kanske 8-10 gånger sedan december förra året. Har två aktiva ärenden samt ett ärende hos SAS. Händer nada.
Ja det är ju lite omöjligt att veta vad som händer då alla säger olika när man ringer in.

Kändes som de blev mer framgång för mig när en till sist upptäckte att jag inte hade alla namnen i ett av Amex system, trots jag har de på deras faktura o andra sagt att allt var korrekt tidigare för då påstod en senare att SAS i alla fall hade tagit emot poängen. De var ca 2,5v sedan. Nu senast i veckan fick jag en som påstod att han igen skickade en fråga till den avdelningen som håller på med det för att kolla status på mitt ärende. Sa även senast att de annars får kompensera med extrapoäng istället så jag kan köpa de poäng jag saknar för den nivå de 20k poäng skulle tagit mig till. Har kontaktat de i princip varje vecka för att jaga på. Omöjligt att veta om något snabbat på de eller ej.
 

MJA

Medlem
Efter mer än 11 månaders väntan och många mail till Amex fick jag den 28 juli mina poäng + ett löfte om 10000 extrapoäng i kompensation. De säger att de bett SAS bakdatera dem till aug 2022, annars kommer mina nya poäng jag ska få nu i augusti inte komma som de ska eftersom de endast kan trigga poängen en gång/år.

Så jag antar att alla måste bakdateras, annars blir det problem igen.
 
Jag är också en av de drabbade som aldrig får mina poäng utbetalade. Över åtta månader har gått nu sedan poängen skulle betalas ut.

Det som förvånar mig nu är att att jag i dagarna fick ett mail från SAS där de erbjuder mig att uppdatera mitt kort från Amex Premium till Amex Elit och få 20.000 extrapoäng. Men jag har ju redan gjort den uppdateringen av mitt kort för åtta månader sedan. Börjar fundera om nån del av felet ligger här. Har fler som redan har Elite-kortet fått detta erbjudande? Ringde SAS tidigare för att kolla vilket Amex-kort jag står registrerad för hos dem, men de kunde inte se detta. Det är ju jättekonstigt att få ett erbjudande att uppgradera till ett kort jag redan har.
 

backfire

Medlem
Jag är också en av de drabbade som aldrig får mina poäng utbetalade. Över åtta månader har gått nu sedan poängen skulle betalas ut.

Det som förvånar mig nu är att att jag i dagarna fick ett mail från SAS där de erbjuder mig att uppdatera mitt kort från Amex Premium till Amex Elit och få 20.000 extrapoäng. Men jag har ju redan gjort den uppdateringen av mitt kort för åtta månader sedan. Börjar fundera om nån del av felet ligger här. Har fler som redan har Elite-kortet fått detta erbjudande? Ringde SAS tidigare för att kolla vilket Amex-kort jag står registrerad för hos dem, men de kunde inte se detta. Det är ju jättekonstigt att få ett erbjudande att uppgradera till ett kort jag redan har.
Jag tror inte de har koll alls. Jag har fått erbjudande om uppgradering även att jag inte har något kort alls just nu.
 

gneken

Medlem
Jag är också en av de drabbade som aldrig får mina poäng utbetalade. Över åtta månader har gått nu sedan poängen skulle betalas ut.

Det som förvånar mig nu är att att jag i dagarna fick ett mail från SAS där de erbjuder mig att uppdatera mitt kort från Amex Premium till Amex Elit och få 20.000 extrapoäng. Men jag har ju redan gjort den uppdateringen av mitt kort för åtta månader sedan. Börjar fundera om nån del av felet ligger här. Har fler som redan har Elite-kortet fått detta erbjudande? Ringde SAS tidigare för att kolla vilket Amex-kort jag står registrerad för hos dem, men de kunde inte se detta. Det är ju jättekonstigt att få ett erbjudande att uppgradera till ett kort jag redan har.
Vad jag förstått efter att ha pratat med kundservice är att det bland annat är detta som är ett av felen, att kortet inte registrerats rätt hos SAS. Detta skulle uppdateras manuellt hos SAS av Amex på något sätt.
 
Jag pratade nyss med Amex angående mina statuspoäng. De hade skickat dessa i juli men de hade kommit tillbaka. Ungefär så beskrev man det.

De säger att deras team jobbar med frågan för att försöka lösa det så snabbt som möjligt.
 
Jag pratade nyss med Amex angående mina statuspoäng. De hade skickat dessa i juli men de hade kommit tillbaka. Ungefär så beskrev man det.

De säger att deras team jobbar med frågan för att försöka lösa det så snabbt som möjligt.
Ett tips är att ytterliggare en gång dubbelkolla så att namnen är lika på ditt EuroBonus och hos Amex. Mina studsade först o hade kollat namn osv. men långt senare var de en annan på kundtjänst som upptäckte att de ändå inte hade alla mina namn i något av Amex system. Efter det verkade de i alla fall som SAS tog emot poängen men tog ytterliggare någon vecka innan de kom in. Se även till att få ett ärendenummer om du inte fått det. Kändes som de blev prioriterat då.

Vad felet egentligen är och om detta hjälper är svårt att säga då alla på kundtjänst sagt olika saker. Men kan vara värt att testa.
 
Toppen