Senaste nytt

Ni som saknade statuspoäng från Amex Elite - Hur gick det sen?

gneken

Medlem
Hade räknat med att jag inte skulle gå några statuspoäng innan kvalificieringsperiodens slut, kollade under dagen igår, men då såg inte jag att några statuspoäng hade trillat in.

Till min förvåning så hade statuspoängen trillat in nån gång senare under dagen och upptäckte vid 23 tiden att poängen låg där. Sista dagen på kvalificieringsperioden. Det hade jag inte räknat med...
 

Dawes

Medlem
Håller tummarna att du lyckas bakdatera de. För det var en sak de lovade mig, men tror inte på de för ett öre. Uppdatera gärna om hur det går!
Supporten på SAS sa att de fått väldigt lite information från Amex, de skulle dock kolla upp och efterfråga mer information och återkomma till mig via telefon/e-post. Jag tycker SAS går från klarhet till klarhet här.
 

Tonton

Medlem
Jag väntar fortfarande på mina.

Saknar cirka 9k bas/status-poäng, och min period går ut i september. Börjar bli dags att kika på MR-rundor, för jag litar inte på bakdatering, eller att poängen kommer att komma in i tid. Dumt att bränna näst sista året innan LFG.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Se där, döm av min förvåning när jag imorse märkte att mina 20k statuspoäng hade kommit in på kontot daterade med gårdagens datum men spelar ingen direkt roll för mig som har någon månad kvar på min period. Skönt att de är inne men tråkigt att man behövt jaga Amex med blåslampa kring ärendet. Kommunikationen internt verkar ju varit väldigt olika så lite synd om kundtjänstpersonalen som inte haft de lätt.
 
Toppen