Flygbolaget BRA säger nej till Karlstad | SVT NyheterVar det i nwt jag läste att BRA säger att dom inte får ihop kalkylen på Karlstad?
Nej då, Karlstad har växt sedan 2000. Det är väl snarare bättre och fler tågavgångar om man endast ska till Stockholm, och fler som tar bilen. Karlstad-Arlanda tar väl 50 minuter med flyg + transport till och från flygplats, väntetid osv. Tåget tar 2h20 minuter centralt till centralt. En no-brainer (om nu tågen fungerar på sträckan...). Dessutom finns det ju en reguljär utrikesavgång till Frankfurt.Vad har orsakat minskningen från 291 till 89? Avfolkning?
Jag jobbar i Stockholm och bor i Karlstad, årskort på SJ och precis som du skriver. No-brainer, alla tar tåget som fungerar mycket bra.Karlstad-Arlanda tar väl 50 minuter med flyg + transport till och från flygplats, väntetid osv. Tåget tar 2h20 minuter centralt till centralt. En no-brainer (om nu tågen fungerar på sträckan...). Dessutom finns det ju en reguljär utrikesavgång till Frankfurt.
Haha, köper du vad ett flygbolag säger hur som helst? Se istället på statistiken för inrikesflyg på linjen Karlstad-Stockholm och fundera på hur man får ihop ett business case med 16 pax per avgång. Lägg till hur BRA Flygs flotta ser ut jämfört med Nextjets.Flygbolaget BRA säger nej till Karlstad | SVT Nyheter
Notera speciellt:
– Flygskatten som kom den 1:a april gör det inte heller lättare.
Miljöpartiet har fått som de vill alltså...
Intressant. Den enda gång jag tittat på att flyga till Karlstad (jag skulle till Sunne i tjänsten) låg priset på 7000 kronor i Go och 9000 i Plus t/r Köpenhamn.Gissar en t o r kostade runt 4-4500:-
Flygbolaget BRA säger nej till Karlstad | SVT Nyheter
Notera speciellt:
– Flygskatten som kom den 1:a april gör det inte heller lättare.
Miljöpartiet har fått som de vill alltså...
Så, ska man tolka dig att flygskatten gör det lättare?Haha, köper du vad ett flygbolag säger hur som helst? Se istället på statistiken för inrikesflyg på linjen Karlstad-Stockholm och fundera på hur man får ihop ett business case med 16 pax per avgång. Lägg till hur BRA Flygs flotta ser ut jämfört med Nextjets.
Nej, du - detta håller inte alls.
Det är en irrelevant kommentar i sammanhanget. Flygbolagen slänger in dessa argument hela tiden. Minns när Norwegian använde sig av samma knep när de stängde den viktiga rutten Karlstad-Alicante. Fullständigt faktabefriad. Domedagen är nära.Så, ska man tolka dig att flygskatten gör det lättare?