Jag håller med helt
Alx linje. Om flygbolaget försökte att lösa situationen på ett acceptabelt sätt skulle jag inte bråka (om det var jag) men oseriöst bemötande borde få sin straff.
Om jag minns rätt Simon försökte lösa situationen i förväg med dem men de kom inte fram till en acceptabel lösning.
Jo ja försökte ju det. Men sättet dem hanterade det på från första början har varit under all kritik. Från början ville dom erbjuda mig fare differance mellan C och F eller ombokning (något jag inte godtog).
Sen ringer en från det svenska kontoret den 30 dec och vi har en bra pratstund. Han påstår även att han försökt nå mig den 23dec vilket är ren lögn då jag varken har fått ett missat samtal eller sms. Även denna kille säger att jag ska få ersättningen utbetalad på flygplatsen.
När jag ankommer till flygplatsen hänvisas jag från Check in till biljettdisken hos EK. Här får jag infon att jag inte får kompensation utbetald på flygplatsen utan detta skall skötas av Costumer relations i Dubai. Jag blir lite smått ilsken av detta eftersom hon också påtalar att hon visste att jag skulle komma då hon pratat med samma kille på svenska kontoret som jag 2 dagar tidigare.
När de gäller att ja varit nöjd med resten av resan kan jag berätta lite om den delresan som de här gäller...
Om man jämför flygningen ARN-DXB i C där jag fick sitta i en kabin som rymmer 42 pax varav 37 var upptagna. Ingen av crewt på planet hade blivit informerad att jag blivit nedgraderad o när väl jag påtalar detta får jag som drygt svar. Ja de är sånt som händer ibland..... Inte ens pursen kom fram till mig välkomnade mig ombord.. Något som gjordes sedan på samtliga flygningar efter det.
En väldigt stressad lunchservice och eftersom de var nästan fullt i kabinen och fick man ibland vänta upp till 10 min på dryck man beställt....
Visst var jag nöjd med resan men om man förväntar sig att få glida ombord och börja sin semester med avresa i F från Arlanda.
Sen hamnar i en nästan fullsatt kabin så är de klart att man vill få en ersättning som man känner sig nöjd med. Eftersom EK är mer eller mindre omöjliga att förhandla med så ligger det hos ARN nu. Jag vill absolut ha mer än 3470SEK i ersättning för detta.
Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om detta.... (Är uppe i 18 mailväxlningen med EK just nu). Men precis som
NotRyan skriver, en vägledning och sen hjälp med förhandlingen av ersättning.
Edit: Ett exempel på hur ointresserade dom är när saker o ting inte går som de ska för dem. Har mailat dem om att jag enbart fick poäng för en C biljett på delresan ARN-DXB och ännu inget svar efter 2 veckor. Mailade om positiv feedback då svarar dom inom 24 timmar.....