Senaste nytt

Någon som testat MPC appen för inresa till USA ?

Fungerade fint idag vid landning på ATL från CPH, frågade två vakter vid ankomst och bägge pekade på rätt fålla i passkontrollen, trevlig personal och allt kom upp hos passpolisen som jag hade loggat efter landning (tullfrågorna), Kanske har de fått en information till flygplatsens personal för här var det hunky dory. Som någon redan skrivit så är det ingen egen MPC fålla utan du blandas med stora kön men mycket längre fram. OBS efter att du submittat svaren börjar appen räkna ned från 4 timmar, så skicka i det vid landning,,inte för tidigt :)

Ny datapunkt ATL från idag 20 januari, med lite annan erfarenhet än föregående inlägg.

Stod en personal vid första fållan, den för alla Visitors, som frågade om man var amerikansk medborgare. Bara de som svarade ja släpptes förbi mot fållor för Citizens samt MPC. Vi hade högt tempo och svarade ett "Yesyes" i förbifarten utan att sakta ner, gick då hur fint som helst att gå vidare trots att ingen av oss är medborgare.

Det var en egen skyltad MPC-fålla, men såg ut som att folk som stod långt fram i andra köer viftades in där ibland när det var tomt i MPC.

7-8 pers före oss i kön, passkontrollanten fick uppenbarligen upp allt han behövde för inga frågor förutom "vart ska ni" ställdes.

Så smidigt, älskar det!

Ankom EWR för ca 3 veckor sedan. Ingen MPC-kö. Vi var några stycken som frågade kö-vakterna och de svarade att de inte har någon separat kö för MPC. Väl framme i luckan så nämnde jag att jag använt MPC men då sa border patrol-kvinnan att hon inte kunde se att det registerats, men att det "blir så ibland". Jag hade dock fått kvitto och allt var i sin ordning om man skulle tro appen.

Man hittar nu också information direkt i app'en var det tydligt informeras om att Visa Waiver Program travellers är eligible...

IMG_3464.jpeg

Ankom EWR för ca 3 veckor sedan. Ingen MPC-kö. Vi var några stycken som frågade kö-vakterna och de svarade att de inte har någon separat kö för MPC. Väl framme i luckan så nämnde jag att jag använt MPC men då sa border patrol-kvinnan att hon inte kunde se att det registerats, men att det "blir så ibland". Jag hade dock fått kvitto och allt var i sin ordning om man skulle tro appen.
Bryskt avvisad i EWR för två veckor sedan. Då hade de separat MPC-kö, men bara för amerikaner.

Förra veckan ankom jag med SAS till IAD. Var skyltat en specialfålla för MPC utan någon som vaktade den. Ingen kö så kom rakt fram till fördelningen till båsköerna med typ fyra pers framför (så det spelar typ ingen roll hur man kom dit).
Var dock inte mycket kö i allmänhet.

Visade passet, blev fotad, kort fråga, igenom.

Toppen