Senaste nytt

Någon som testat MPC appen för inresa till USA ?

Snyggt skyltat från första banden på Chicago idag. Ända fram till sista skylten där någon hand skrivit "us citizen only". Men personen som stod där sade den här gången att jag skulle gå i den banan.

Snabbt igenom. Första gången på mer än 10 år som de bett att få se min retur biljett dock...

Miami i tisdags … MPC väl skyltat som vanligt på MIA. Ingen kö alls i MPC kön … igenom på mindre än 1 minut.
Vanliga kön var ganska kort men sparade ändå lite tid … men fick sedan vänta 10 min på väskor o golfklubbor.

JFK i dag, söndag. Appen hänvisade mig till lucka 6 men där fick jag info om att MPC inte var tillgängligt i dag. Vanliga kön tog däremot bara ca tre minuter.

Vi testade det i vintras i LAS och det gick bra, men på LAX, EWR (förra veckan) och JFK har de bara skakat på huvudet och sagt ungefär "ja ja, bra att du har det men vi använder inte det här, gå till vanliga passkontrollen".

Var det skyltat nu eller fortfarande den ”inofficiella” gå före vanliga kön om man frågar?
Gick först till den längst bort och se sa att för non US är det vid vanliga men finns en fålla så man får gå förbi den vanliga kön när man frågade men var en liten skylt där med

Toppen