Senaste nytt

Någon som testat MPC appen för inresa till USA ?

Ska till EWR nästa vecka. Är det lika bra att skippa MPC eller funkar det ibland?
Det tar ju ungefär 2 minuter att ladda ner och blir redo, sen tar du bara en selfie i rulltrappan på terminalen så är du ju redo OM det funkar, annars har du testat en gång och är supersnabb nästa gång. Vi brukar göra det på chans, bara eftersom det gick så smidigt den där gången det faktiskt funkade

Det tar ju ungefär 2 minuter att ladda ner och blir redo, sen tar du bara en selfie i rulltrappan på terminalen så är du ju redo OM det funkar, annars har du testat en gång och är supersnabb nästa gång. Vi brukar göra det på chans, bara eftersom det gick så smidigt den där gången det faktiskt funkade
Jo jag har preppat allt i appen. Tänker mest om jag tappar värdefull plats/tid i ESTA-kön när man går bort till en annan kö och frågar. Onödigt om EWR inte har funkat för någon. Men är det alltså så att det funkar på EWR ibland?

Jag har inte varit med om att det funkat, men när du kommer till kön så är det bara hålla upp appen och fråga vart MPC kö är, då säger de direkt om de har den eller så verkar de dig till generella kön, du kommer inte stå i "fel kö".

Vi testade det i vintras i LAS och det gick bra, men på LAX, EWR (förra veckan) och JFK har de bara skakat på huvudet och sagt ungefär "ja ja, bra att du har det men vi använder inte det här, gå till vanliga passkontrollen".
Flög in till JFK i fredags, fyllde i allt och stod man skulle gå till lane 4. Då det var helt tomt i passkontrollen och jag inte såg någon MPC skylt gick jag till den vanliga.

Nyttjade MPC för något år sedan och det gick hur smidigt som helst. Kan man använda MPC med nytt ESTA? Har fortsatt samma pass som förra gången. Det kanske bara är jag som blandar ihop detta med ”returning ESTA” som jag vill minnas var en separat/snabbare kö än vanliga immigration..

Nyttjade MPC för något år sedan och det gick hur smidigt som helst. Kan man använda MPC med nytt ESTA? Har fortsatt samma pass som förra gången. Det kanske bara är jag som blandar ihop detta med ”returning ESTA” som jag vill minnas var en separat/snabbare kö än vanliga immigration..

Det behöver inte vara samma ESTA som förra resan, räcker med att du har rest in minst en gång med ESTA.

Toppen