Senaste nytt

Någon som testat MPC appen för inresa till USA ?

MPC på IAD var öppen idag. Det var apmycket folk i vanliga immigrationen. MPC var inte supersnabb heller, folk hittar det mer och mer. Men klart snabbare än folkmassan från BA, QR, och SK-flygen som landat precis före mitt.

MPC på Newark funkade faktiskt nu. Ett par minuters kö vs 20 minuter på skylten och säkert mer för stackarna längst bak i planet. Supersmidigt.
Följde du skyltarna? Blev nekad i början på februari där de bara sa att det inte fanns o h hänvisade oss till den gigantiska ESTA-kön.

Följde du skyltarna? Blev nekad i början på februari där de bara sa att det inte fanns o h hänvisade oss till den gigantiska ESTA-kön.
Följde skyltarna, fanns en avstickare precis innan ESTA-kön. Frågade om MPC till personen i kön och han nickade.

Ny datapunkt från Newark. Lång kö (75 min) för såväl besökare som amerikaner, men blev insläppt i MPC-kön när jag visade appen och fick direkt gå fram till kontrollerna på den amerikanska sidan. Anade oråd när personalen började fråga personerna bakom mig om green card, men höll låg profil och tog mig fram till desken. Där blev jag tillsagd att jag stod i fel kö. Jag nämnde MPC och fick höra att de inte har det på Newark. Men jag var trevlig och hon var trevlig och jag gled igenom ändå. 2/2 lyckade försök så här långt, men hade kunnat hamna längst bak i ESTA-kön idag om jag haft otur.

JFK i söndags, det fanns inga köer vid någon av passkontrollerna men vi försökte ändå med MPC trotts att den verkade vara stängd. Hämnade i diplomat/global entry kö. Frågade en av vakterna om det var MPC också. Ja, sa han och då kom vi igenom på 2 minuter.

Toppen