Följande bolag har ALLTID departures och arrivals på F. Oavsett om man har ett anslutningsflyg eller ej, kör man immigration på Concourse F.
AeroMexico
Air France
British Airways
Copa
Ethiopian Airlines
KLM
Korean Air
LATAM
Lufthansa
Qatar Airways
SAS
Turkish Airlines
Virgin Atlantic
WestJet och Air Canada använder F för check in och bag claim men då Kanada har US PreClearance släpps dessa ankomster direkt airside.
Om man har landat med Delta eller Frontier kan man hamna på antigen Concourse E eller F. Vid ankomst på E, ska transit pax som har bagaget incheckat på samma biljett göra alla formaliteter (immigration, baggage recheck och TSA) på E.
Blir man i Atlanta ska man följa skyltarna för"Atlanta passengers" och ta den långa rulltrappan och tunneln till F.
Reser man med endast handbagage och vill gå till en lounge efter ankomst eller åka tåget till domestic för at ta MARTAn in till stan är det smidigare att gå igenom immigration på E. Ett boardingkort behövs inte vid TSA för transit pax. Unikt för ATL.
Se mitt inlägg ovan. "Terminal I" syftar till landside området av Concourse F.SKall prova MPC på ATL om några veckor, laddade hem den men när jag skall (från Sverige) börja regga mig så kommer jag inte längre än till Port of Entry, då frågar den efter terminal E eller F, i SAS bokningen står det att de landar på terminal I - hur har ni löst detta ?
Återkoppla gärna med hur det går. Flyger CPH-ATL i början av februari och tänkte testa på MPC vi med. Varför skulle det vara strul med bagage?Ahh läste inte alla sidor @miamiflyer, men tack för detta. Då jag kommer från CPH direkt och har ATL som slutdestination så provar jag med F då i appen - har bagage också så vi får se hur det går. Kunde regga passet och Terminalen, så får jag vänta tills jag lander med resten. Hur spännande som helst![]()