Senaste nytt

Någon som testat MPC appen för inresa till USA ?

Hade liknande erfarenhet på ATL i går, Frågade efter vägen och blev hänvisar längst bort där det stod MPC på en skylt. Endast för amerilamer och kanadensare” sade en vakt när vi väl kom dit. Blev en liten diskussion och sedan tilbaka mot riktningen vi kom från och där fanns en likadan MPC-skylt där vi däremot var välkomna. Förvirring.

Var detta i ankomst- eller transitimmigration?
 
Hade liknande erfarenhet på ATL i går, Frågade efter vägen och blev hänvisar längst bort där det stod MPC på en skylt. Endast för amerilamer och kanadensare” sade en vakt när vi väl kom dit. Blev en liten diskussion och sedan tilbaka mot riktningen vi kom från och där fanns en likadan MPC-skylt där vi däremot var välkomna. Förvirring.
Råkade ut för nästa liknande situation på ATL för en veckan sen vid ankomst från CPH. Fanns liten skylt precis innan den stora kön började. Där stod en vakt och släppte in folk. Kan tänka mig att det är lätt att missa skylten. Visade enbart appen och då öppnade vakten bandet och vi kunde smita förbi minst en timmes kö. Vi fick dock vänta längs fram i ca 15 min då MPC kön sammanfogades med den vanliga kön där andra vakter stod och sorterade in folk till olika bås.
 
Hade liknande erfarenhet på ATL i går, Frågade efter vägen och blev hänvisar längst bort där det stod MPC på en skylt. Endast för amerilamer och kanadensare” sade en vakt när vi väl kom dit. Blev en liten diskussion och sedan tilbaka mot riktningen vi kom från och där fanns en likadan MPC-skylt där vi däremot var välkomna. Förvirring.
Fungerade den MPC kanalen du gick tillbaka till? Dvs hade den ett eget flöde? När jag var där var det bara en omväg för att bli inledd i vanliga kön.
 
Ankomst rmed BA. Premiär för mig på ATL men ankomst- och transit såg ut att vara samma som det brukar.

Nja, det finns ett flöde för resenärer som har Atlanta som slutpunkt. De går bort till den internationella terminalen och sen ut till gatan där. Övriga går till immigrationen i F(?) och efter bagaget sen till säkerhetskontroll för vidare flyg.

Jag fick tvärstopp för MPC i den som är för de som har ATL som slutstation, medan i transit gick det bättre även om de grinade när jag kom fram i kön.
 
Ankomst rmed BA. Premiär för mig på ATL men ankomst- och transit såg ut att vara samma som det brukar.


Nja, det finns ett flöde för resenärer som har Atlanta som slutpunkt. De går bort till den internationella terminalen och sen ut till gatan där. Övriga går till immigrationen i F(?) och efter bagaget sen till säkerhetskontroll för vidare flyg.

Jag fick tvärstopp för MPC i den som är för de som har ATL som slutstation, medan i transit gick det bättre även om de grinade när jag kom fram i kön.

Följande bolag har ALLTID departures och arrivals på F. Oavsett om man har ett anslutningsflyg eller ej, kör man immigration på Concourse F.

AeroMexico
Air France
British Airways
Copa
Ethiopian Airlines
KLM
Korean Air
LATAM
Lufthansa
Qatar Airways
SAS
Turkish Airlines
Virgin Atlantic

WestJet och Air Canada använder F för check in och bag claim men då Kanada har US PreClearance släpps dessa ankomster direkt airside.

Om man har landat med Delta eller Frontier kan man hamna på antigen Concourse E eller F. Vid ankomst på E, ska transit pax som har bagaget incheckat på samma biljett göra alla formaliteter (immigration, baggage recheck och TSA) på E.

Blir man i Atlanta ska man följa skyltarna för"Atlanta passengers" och ta den långa rulltrappan och tunneln till F.

Reser man med endast handbagage och vill gå till en lounge efter ankomst eller åka tåget till domestic för at ta MARTAn in till stan är det smidigare att gå igenom immigration på E. Ett boardingkort behövs inte vid TSA för transit pax. Unikt för ATL.
 
Använde MPC när vi (familj med 3 barn) anlände till SFO med SAS för en vecka sedan. Tydligt skyltat, inga problem alls. Det var endast vi som gjorde det utav alla på planet och var igenom på 3 min. Det var första gången vi använde appen och det var väldigt skönt att slippa köa i över en timme!
 
Landade på MIA från SJO idag för att fortsätta till London. Hade MPC klart men fick ingen Wi-Fi på MIA. Verkar blockat tills man är förbi. Skylten för MPC låg på samma som U.S. Citizens så vågade inte chansa då vanliga köerna var korta. Det som imponerade var att jag kunde checka in väskorna hela vägen från SJO via MIA och LHR till ARN. Detta var med AA.
 
Följande bolag har ALLTID departures och arrivals på F. Oavsett om man har ett anslutningsflyg eller ej, kör man immigration på Concourse F.

AeroMexico
Air France
British Airways
Copa
Ethiopian Airlines
KLM
Korean Air
LATAM
Lufthansa
Qatar Airways
SAS
Turkish Airlines
Virgin Atlantic

WestJet och Air Canada använder F för check in och bag claim men då Kanada har US PreClearance släpps dessa ankomster direkt airside.

Om man har landat med Delta eller Frontier kan man hamna på antigen Concourse E eller F. Vid ankomst på E, ska transit pax som har bagaget incheckat på samma biljett göra alla formaliteter (immigration, baggage recheck och TSA) på E.

Blir man i Atlanta ska man följa skyltarna för"Atlanta passengers" och ta den långa rulltrappan och tunneln till F.

Reser man med endast handbagage och vill gå till en lounge efter ankomst eller åka tåget till domestic för at ta MARTAn in till stan är det smidigare att gå igenom immigration på E. Ett boardingkort behövs inte vid TSA för transit pax. Unikt för ATL.

Bra klargörande där. Kom sist med Delta så det förklarar det.

Landade på MIA från SJO idag för att fortsätta till London. Hade MPC klart men fick ingen Wi-Fi på MIA. Verkar blockat tills man är förbi. Skylten för MPC låg på samma som U.S. Citizens så vågade inte chansa då vanliga köerna var korta. Det som imponerade var att jag kunde checka in väskorna hela vägen från SJO via MIA och LHR till ARN. Detta var med AA.

Japp, international to international luggage transfer fungerar på fler och fler ställen.
 
Fungerade den MPC kanalen du gick tillbaka till? Dvs hade den ett eget flöde? När jag var där var det bara en omväg för att bli inledd i vanliga kön.

Svårt att säga, det var bara vår flight där just då men der såg ut som att vi kom längst fram i en vanligt kö. Vi var i princip först av från vår flight så med facit i hand hade det nog gått snabbare på vanligt sätt men man vill ju hänga med i utvecklingen…
 
Toppen