Senaste nytt

Någon som testat MPC appen för inresa till USA ?

guwonder

Medlem
Var gjorde du det?
US CBP Preclearance flygplats i Kanada. YYZ (Toronto-Pearson) eller YUL (Montreal) är exempel från Skandinavien till USA med SK eller AC via Kanada.

Det fungerar i specialområdena för US CBP Preclearance på dessa kanadensiska flygplatser: YVR, YYC, YHZ, YOW, YYZ och YUL.

Last edited:

mha321

Medlem
US CBP Preclearance flygplats i Kanada. YYZ (Toronto-Pearson) eller YUL (Montreal) är exempel från Skandinavien till USA med SK eller AC via Kanada.

Det fungerar i specialområdena för US CBP Preclearance på dessa kanadensiska flygplatser: YVR, YYC, YHZ, YOW, YYZ och YUL.
Right jag har sett att den finns. Jag var ute efter erfarenheten av hur bra den funkade i praktiken :) just denna gång vid YVR.

Hachans

Medlem
På EWR meddelades idag att det inte gör MPC och att maskinerna inte fungerat på två år och att skyltarna i taket är fel.

Jag är lite osäker på om kundtjänstpersonen som gafflade på folk hade en aning om vad de pratar om.

BND

Medlem
På EWR meddelades idag att det inte gör MPC och att maskinerna inte fungerat på två år och att skyltarna i taket är fel.

Jag är lite osäker på om kundtjänstpersonen som gafflade på folk hade en aning om vad de pratar om.
Sablar, jag som just suttit och ordnat app och fyllt i allt däri för ansökan. Borde läst här först...
Men man kan ju hoppas att EWR tar tag i det men beskrivningen ovan låter ju inte så hoppingivande.

Hachans

Medlem
Sablar, jag som just suttit och ordnat app och fyllt i allt däri för ansökan. Borde läst här först...
Men man kan ju hoppas att EWR tar tag i det men beskrivningen ovan låter ju inte så hoppingivande.

Alltså, det har ju rapporterats i tråden om folk som har lyckats alldeles utmärkt så det är den opålästa kundtjänstepersonen (som inte är CBP) med maktfullkomlighet man måste ta sig förbi.

mha321

Medlem
Det fingerade precis som normal immigration. Jag gjorde MPC efter incheck i Toronto. Efter säkerhetskontroll kom man till immigrationen och där fanns särskild kö för MPC.
För sakens skull kan jag meddela att det även fungerade klockrent på YVR i måndags morse. 4 personer före i kön jämfört med kanske 100 i vanliga kön.

Toppen