mha321
Medlem
Var gjorde du det?Kan meddela att MPC funkar jättefint då man gör inresan till USA i Kanada, sparade åtskilliga minuter.
Var gjorde du det?Kan meddela att MPC funkar jättefint då man gör inresan till USA i Kanada, sparade åtskilliga minuter.
US CBP Preclearance flygplats i Kanada. YYZ (Toronto-Pearson) eller YUL (Montreal) är exempel från Skandinavien till USA med SK eller AC via Kanada.Var gjorde du det?
Right jag har sett att den finns. Jag var ute efter erfarenheten av hur bra den funkade i praktikenUS CBP Preclearance flygplats i Kanada. YYZ (Toronto-Pearson) eller YUL (Montreal) är exempel från Skandinavien till USA med SK eller AC via Kanada.
Det fungerar i specialområdena för US CBP Preclearance på dessa kanadensiska flygplatser: YVR, YYC, YHZ, YOW, YYZ och YUL.
Det fingerade precis som normal immigration. Jag gjorde MPC efter incheck i Toronto. Efter säkerhetskontroll kom man till immigrationen och där fanns särskild kö för MPC.Right jag har sett att den finns. Jag var ute efter erfarenheten av hur bra den funkade i praktikenjust denna gång vid YVR.
Troligen inte!På EWR meddelades idag att det inte gör MPC och att maskinerna inte fungerat på två år och att skyltarna i taket är fel.
Jag är lite osäker på om kundtjänstpersonen som gafflade på folk hade en aning om vad de pratar om.
Sablar, jag som just suttit och ordnat app och fyllt i allt däri för ansökan. Borde läst här först...På EWR meddelades idag att det inte gör MPC och att maskinerna inte fungerat på två år och att skyltarna i taket är fel.
Jag är lite osäker på om kundtjänstpersonen som gafflade på folk hade en aning om vad de pratar om.
Sablar, jag som just suttit och ordnat app och fyllt i allt däri för ansökan. Borde läst här först...
Men man kan ju hoppas att EWR tar tag i det men beskrivningen ovan låter ju inte så hoppingivande.
För sakens skull kan jag meddela att det även fungerade klockrent på YVR i måndags morse. 4 personer före i kön jämfört med kanske 100 i vanliga kön.Det fingerade precis som normal immigration. Jag gjorde MPC efter incheck i Toronto. Efter säkerhetskontroll kom man till immigrationen och där fanns särskild kö för MPC.
Tricket är att låtsas vara amerikansk medborgare hela vägen fram.Sablar, jag som just suttit och ordnat app och fyllt i allt däri för ansökan. Borde läst här först...
Men man kan ju hoppas att EWR tar tag i det men beskrivningen ovan låter ju inte så hoppingivande.